הרוגים ברעידת אדמה נוספת במקסיקו

רעש חזק הורגש בדרומה של מקסיקו: תושבים דיווחו על בניינים שרעדו ועל המונים שיצאו לרחובותבמדינת מוראלס דיווחו על 42 הרוגים ברעש, וממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים

רעידת האדמה במקסיקו (רויטרס)

[brightcove_iframe video_id='mexico_pitzutz_vtr2_n20170919_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

רחובות מקסיקו שוב רעדו: רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 דרגות, שמוקד במדינת פואבלה בדרום-מרכז מקסיקו, הורגשה הערב (שלישי). במדינת מוראלס דיווחו על 42 הרוגים והחשש הוא שהמספר הזה עוד צפוי לעלות בהמשך. נמל התעופה של מקסיקו סיטי השעה את פעילותו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תושבים במקסיקו דיווחו על בניינים שרעדו בעוצמה רבה: אלפים נמלטו לרחובות מחשש לחייהם. כמו כן התקבלו דיווחים על אנשים רבים שנלכדו בבניינים שעלו באש. ממשרד החוץ נמסר: "התקבל דיווח מהקונסולית במקסיקו, לכל השליחים שלום, בשלב זה לא ידוע על נפגעים מהרעידה".

רעידת האדמה במקסיקו בתחילת החודש (רויטרס)
רעידת האדמה במקסיקו בתחילת החודש (רויטרס)

ברעידת האדמה שהתרחשה בתחילת החודש לפחות 90 בני אדם נהרגו, עשרות אלפי בתים ניזוקו באופן קשה וכשני מיליון תושבים מהאזורים העניים בדרום נדרשים להתמודד עם קשיי האסון.

הרעש, שהיה בעוצמה של 8.1 דרגות, והורגש בעיקר במדינת צ'יאפס, היה חזק יותר מהרעידה שאירעה ב-1985 והובילה למותם של אלפים. מספר הקורבנות באירוע הנוכחי היה נמוך יותר בשל העובדה שעומק הרעידה היה רב יותר, והמרחק מהבירה היה משמעותי.

הרשויות במקסיקו הודיעו בסוף השבוע כי 71 בני אדם נמצאו מתים רק במדינת אוקסקה ותיעוד וידאו שפורסם בערוצי החדשות במדינה הצביע על הרס נרחב. נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, הכריז על שלושה ימי אבל לאומיים בעקבות הרעש הקשה והתחייב לסייע בבנייה מחודשת של הכפרים והערים שנהרסו כליל.