מכון מחקר בריטי: "קרחון גדול פי 4 מלונדון התנתק"

מדף קרח ענקי, ששטחו 5,800 קמ"ר ומשקלו גדול מטריליון טון, התנתק מאנטארטיקה. סוכנויות החלל שעוקבות אחרי השבר טוענים כי אחרוני הקילומטרים נפרדו מהיבשת

"אין קשר ישיר לשינוי האקלים"
"אין קשר ישיר לשינוי האקלים" | צילום: john sonntagihasa

קרחון ששוקל יותר מטריליון טון נשבר וניתק ממערב אנטארטיקה, כך טוען מכון מחקר בריטי. מדענים מפרויקט MIDAS עוקבים זמן רב אחר שבר במדף השלג הרביעי בגודלו באנטארטיקה, שב-12 החודשים האחרונים גדל. ההיפרדות של הקרחון ששטחו כ-5,800 קמ"ר, שזוהתה על ידי לווין נאס"א, אירעה על פי הממצאים ביומיים האחרונים. "ציפינו לאירוע הזה חודשים", אמר פרופסור אדריאן לוקמן מצוות המחקר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

''אין קשר ישיר לשינוי האקלים''
''אין קשר ישיר לשינוי האקלים'' | צילום: john sonntagihasa

לוקמן הוסיף כי הופתעו מהזמן שלקח לקילומטרים האחרונים להתנתק. "זה חלק מההתנהגות הרגילה של מדפי קרח, מה שעושה את זה יוצא דופן הוא הגודל". המדענים טוענים כי הקרחון העצום יסכן ספינות שעוברות באזור וישפיע על שרטוטי המפות. "זהו אחד הקרחונים הגדולים ביותר אי פעם", הוסיף לוקמן. "קשה להעריך מה יעלה בגורלו, הוא עשוי להתפרק. זהו שינוי גדול מאוד".

לא ישפיע על גובה פני הים
לא ישפיע על גובה פני הים | צילום: Jesse Allen / Nasa

למרות השינויים הדרמטיים בפני הים מול חופי אנטארטיקה, ההתנתקות לא צפויה להשפיע על גובה פני הים. "אנו לא מצפים לשינויים דרמטיים, לפחות לא בשנה הקרובה. אין קשר ישיר לשינויי האקלים".