אריק טראמפ: "איוונקה עודדה את אבינו לתקוף בסוריה"

אריק טראמפ, אחד מבניו של נשיא ארה"ב, חשף כי הבת איוונקה - שנחשבת למקורבת לאביה - "הזדעזעה מהתמונות לאידליב"

טראמפ ובתו איוונקה

תהליך קבלת ההחלטות בממשל טראמפ נחשף? אריק טראמפ בן ה-33, אחד מבניו של נשיא ארה"ב, טען כי הוא "בטוח" שאחותו איוונקה "השתמשה בהשפעה שלה על אבי" כדי לעודד אותו לתקוף בסוריה - בצעד שהוביל למחלוקת פומבית בין ארה"ב לרוסיה. בריאיון ל"טלגרף" הבריטי טען הלילה (בין שני לשלישי) אריק טראמפ כי אחותו, שנחשבת למקורבת ביותר לנשיא מבין ילדיו, הזדעזעה מהתמונות שהופצו מסוריה לאחר המתקפה הכימית באזור אידליב. בתוך כך, שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס טען כי התקיפה בסוריה פגעה ב-"20% מכוחות חיל האוויר הסורי" והבהיר כי ארצו לא תהסס לפעול שוב.

ריאיון יוצא דופן. אריק טראמפ
ריאיון יוצא דופן. אריק טראמפ | צילום: רויטרס

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"היא אמא לשלושה ילדים ויש לה השפעה. אני בטוח שהיא אמרה לו: 'תקשיב, זה דבר נורא'", הוסיף אריק טראמפ - בהתייחסות למתקפה הכימית בה נהרגו לפחות 87 בני אדם, בהם כ-30 ילדים. "אבא שלי יפעל בזמנים כאלה, למרות שלפני שנתיים הוא היה נגד כל פעולה בסוריה".

מה הוביל לשינוי בעמדה? לדברי אריק טראמפ, שירש את חברותיו של אביו, "המנהיג של סוריה התקיף בגז את אנשיו, נשים וילדים. אמריקה היא המנהיגה העולמית והמעצמה הגדולה ביותר, ולכן היא צריכה לגשת קדימה ופעול בתמיכת בנות בריתה - ואני חושב שזה דבר טוב".

"מדובר בחיות אדם"

המתקפה הכימית בסוריה
המתקפה הכימית בסוריה | צילום: רויטרס

בעוד אריק טראמפ אינו חלק מהממשל, אחותו איוונקה קיבלה לאחרונה משרד בבית הלבן ונחשבת למעורבת מאוד. בעלה ג'ארד קושנר מונה ליועץ בכיר של טראמפ, והוגדר גם הוא כבעל השפעה בצמרת השלטון. "אני ראיתי שגם אבי הושפע עמוקות מהתמונות מסוריה - אני לא נכנס לפוליטיקה ולממשל, אבל היה אפשר לראות שזה נגע בו".

טראמפ הוסיף: "אין אדם הגון בעולם שהתמונות הללו לא השפיעו עליו - ילדים קטנים שמשפריצים עליהם בסילונים של מים כדי שעורם לא יבער. זה היה נורא, מדובר בחיות אדם ואני שמח שהוא הגיב כך".

הבסיס הסורי שהופצץ
הבסיס הסורי שהופצץ | צילום: מתוך הטלוויזיה הרוסית

עוד טען אריק טראמפ כי הסיבה שלאחותו יש "השפעה חיובית" על הנשיא היא העובדה ש,היא לא מפחדת להגיד לא". השניים, כזכור, שיתפו פעולה גם בתכנית "המתמחה" כאשר איוונקה ייעצה לאביה את מי לפטר. "היא לצידו בוושינגטון, היא לא מעורבת בהכל, אבל יש נושאים שקרובים לליבה. הדבר היפה במשפחה זה הדינמיקה המיוחד, והיכולת לייעץ אחד לשני. זה שונה מעשרות אנשים שנמצאים בוושינגטון ורק רוצים לרצות את הנשיא", הבהיר.

במקביל, בטורקיה טוענים כי ייתכן שאסד יבצע מתקפות כימיות נוספות: על פי דיווח ברשת TRT HABER הטורקית, הממשל בטורקיה מאמין כי לסוריה "עדיין יש יכולת להשתמש בנשק כימי". הדיווח נשען על דברי בכירים במשרד החוץ הטורקי, שהסתמכו על מידע מודיעיני ועל עדויות הפצועים שפונו מאידליב וטופלו במדינה.