התוקף צעק: הגעתי למות למען אללה

בצרפת מתייחסים לאירוע בנמל התעופה בפריז, בו נורה למוות חשוד שניסה לחטוף נשק מחיילת, כאל ניסיון פיגוע

החשוד שחוסל

שעות ספורות אחרי האירוע בנמל התעופה "אורלי" בצרפת, במהלכו ניסה לחטוף חשוד את נשקה של חיילת ונורה למוות, אמר אמש (שבת) התובע בפריז כי החקירה המתנהלת היא של אירוע טרור. עוד אמר כי החשוד, בן בלגסם, החזיק פחית דלק וצעק: "הגעתי למות למען אללה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

לפי עדויות של חיילים שהיו בנמל התעופה, בלגסם אחז בחיילת, הצמיד רובה אוויר לראשה וצעק: "תניחו את הנשק שלכם ושימו ידיכם על הראש. אני כאן כדי למות למען אללה בכל מקרה, יהיו כאן הרוגים". התובע הצרפתי פרנסואה מולינס, אמר כי בחירת המטרה והסימנים המעידים על קיצוניותו הדתית של בן בלגסם מצדיקים את הטיפול באירוע כחקירת ניסיון פיגוע.

כוחות הביטחון בזירת האירוע
כוחות הביטחון בזירת האירוע | צילום: רויטרס

האירוע בנמל התעופה בבירת צרפת התרחש בשעות הבוקר, אז ניסה החשוד לחטוף נשק מחיילת שהוצבה במקום ונורה למוות על ידי אנשי ביטחון. נמל התעופה "אורלי" פונה מיושביו וטיסות הופנו לנמלי תעופה אחרים בפריז. בתחילה עלה חשד לניסיון פיגוע טרור נגד ישראלים, אולם במשרד החוץ הבהירו כי עמדת הצ'ק-אין לארץ מרוחקת יחסית מאזור האירוע.

החשוד, זיאד בן בלגסם, שהוגדר על ידי משטרת פריז כ"מוסלמי קיצוני שמוכר לרשויות", נורה למוות בידי כוחות הביטחון המוצבים בנמל התעופה, באזור הדרומי. בשטח נמל התעופה נערכו סריקות על מנת לוודא שאין חשודים נוספים או פצצות שהונחו במקום. בתחקיר שלאחר האירוע, התברר כי החשוד שנהרג אף החזיק חייל כבן ערובה.

זמן קצר לאחר מכן עצרה המשטרה המקומית את אביו, אחיו ובן דודו של בן בלגסם שנלקחו לחקירה. מקור משפטי בצרפת אמר כי מדובר בצעד שגרתי באירועים מסוג זה.