דיווח בארצות הברית: טראמפ פיטר בכירים במחלקת המדינה

ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי כל אנשי הסגל הבכיר במחלקת המדינה - הגישו את התפטרותם

"לא הייתה השפעה על התוצאות", טראמפ (רויטרס)

בצעד חריג הודיעו הצוות הבכיר במחלקת המדינה האמריקנית כי יתפטרו מתפקידם במשרד - כך דיווח היום (חמישי) אתר העיתון "וושינגטון פוסט". ההתפטרות של הדיפלומטים שהתרחשה אמש היא חלק מתהליך גדול בו אנשי המחלקה פורשים מתפקידיהם, כאשר ברשת CNN נטען כי הבכירים הודחו על ידי טראמפ כחלק מ"ניקוי אורוות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט" התפטרות הבכירים היא על רקע דיווחים לפיהם מזכיר המדינה החדש, רקס טלירסון מעוניין בלהחליף את סגנו, פטריק קנדי, שנמצא בתפקידו כבר תשע שנים. קנדי היה מרכיב חשוב בצוות המעבר ובכניסת טילרסון לתפקיד. קנדי בחר שלעזוב את המשרד כשיחד איתו הודיעו עוד שלושה בכירים שיעזבו גם כן.

בין העוזבים נמנים מספר בכירים שפועלים בתפקידים שונים במחלקת המדינה האמריקנית כבר שנים ארוכות, הן תחת נשיאים דמוקרטיים והן תחת נשיאים רפובליקניים. "זו העזיבה המשותפת הגדולה ביותר בתולדות הארגון הזה", טען ראש המחלקה בזמן כהונתו של קרי. "יהיה מאוד קשה להחליף את האנשים האלה. העזיבה הזו היא הפסד גדול, הם משאירים חלל".

הבכירים שהחליטו להתפטר מתפקידם הם ג'ויס אן באר, המשמשת כעוזרת המזכיר לנושאים אדמיניסטרטיביים , מישל בונד המשמשת כעוזרת למזכיר המדינה בנושאים קונסולריים, והשגריר גנטרי סמית' ראש המשרד למשימות חוץ. באופן מסורתי נהגו אנשי הצוות במחלקה להישאר כשמגיע נשיא חדש ולנסות להשתלב בצוות החדש או לנסות ולעבור לתפקידים חדשים, תהליך שלא התממש הפעם.

בתוך כך נודע היום כי מפקד משמר הגבול האמריקני, מארק מורגן עזב את תפקידו בראש הרשות שמאבטחת את הגבולות מול קנדה ומקסיקו. בדיווח בסוכנויות החדשות נטען כי לא ידוע האם מורגן התפטר מרצונו או האם גורם כלשהו דרש ממנו לעזוב.