נשיא קטלוניה הכריז על בחירות בזק

נשיא קטלוניה הכריז היום כי יילך לבחירות בזק שייערכו ב-20 בדצמבר. בכך הוא למעשה מבקש שוב את אישור העם למהלך לאחר שכבר קיבל אישור כזה במשאל העם

נשיא קטלוניה פוג'ימון הכריז היום (חמישי) על פיזור הפרלמנט ועריכת בחירות בזק ב-20 בדצמבר. החלטתו מהווה סטייה ממסלול העימות שניהל עד כה מול הממשלה הספרדית. מנגד ההחלטה גם בולמת את צעדי מדריד שעשויים לפגוע במעמד האוטונימי של קטלוניה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

עד ההכרזה הנוכחית פעל הנשיא הקטלוני בקו קשוח נגד מדריד וניסה לדחות את הצעדים נגד היבדלות קטלוניה. כעת, הוא למעשה מבקש שוב את אישור העם למהלך לאחר האישור שקיבל במשאל העם. ברחבי קטלוניה ישנם כבר קבוצות שמתארגנות לצאת למחות כנגד ההכרזה פוג'ימון שנפסת כפחדנית בעיניהם.

משאל העם בקטלוניה
משאל העם בקטלוניה | צילום: רויטרס

ביום שלישי השבוע הודיעה ממשל קטלוניה כי תערער לבית המשפט החוקתי העליון במדינה נגד ההחלטה להפעיל את סעיף 155 המאפשר פגיעה באוטונומיה של המחוז.

בתחילת השבוע החלה ממשלת ספרד לקדם את ההליכים לבחירות חדשות במחוז קטלוניה, על מנת להדיח את ההנהגה שהובילה את משאל העם - ותוך כדי כך גם לפעול לשלילת סמכויות השלטון הקטלוני. במקביל הבהירה הנהגת קטלוניה כי תתנגד "לכל ניסיון מצד מדריד לכפות שלטון באופן ישיר".

בריאיון לרשת BBC קרא שר החוץ הספרדי לעם הקטלוני לדחות את סמכויות הרשויות הקטלוניות - וגם המשטרה המקומית - ברגע בו תכריז מדריד על שלטון חוק ישיר. עוד ציין שר החוץ הספרדי כי המשטרה המקומית "תקבל את סמכויותיה מחדש" תחת שליטת ספרד.