אובמה לטראמפ: "עליך לשמור על הדמוקרטיה"

רגע לפני שעזב את הבית הלבן הניח הנשיא היוצא אובמה מכתב חפיפה למחליפו בתפקיד דונלד טראמפ

רגע לפני שעזב נשיא ארה"ב הקודם אובמה את תפקידו, הוא השאיר מכתב חפיפה קצר למחליפו, הנשיא טראמפ. היום (ראשון), 7 חודשים מאז נכנס לתפקיד, חושפת רשת CNN לראשונה את תוכן המכתב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"ברכות על קמפיין יוצא דופן", פתח אובמה את מכתבו. "מיליונים תולים בך את תקוותיהם, וכולנו, ללא קשר לשיוך מפלגתי, צריכים לקוות להרחיב את השגשוג והביטחון בתקופת כהונתך". עוד מייעץ אובמה לטראמפ ואומר שההובלה האמריקנית בעולם היא "הכרחית" ומעודד אותו לפעול ולשמש דוגמה כדי לשמר את הסדר הבינלאומי שלאחר המלחמה הקרה. אובמה גם מזהיר מפני שחיקת העקרונות של הדמוקרטיה בשם רווח פוליטי.

"אנחנו דיירים זמניים של המשרד הזה", כתב אובמה. "זה הופך אותנו לאפוטרופוסים של המוסדות והמסורות הדמוקרטיים - כמו שלטון החוק, הפרדת הרשויות, הגנה שווה וחירויות האזרח - שאבותינו נלחמו ודיממו למענם, ללא קשר לדחיפה ולמשיכה של הפוליטיקה היומיומית. זה תלוי בנו לשמר את הכלים האלה של הדמוקרטיה, שישארו חזקים לפחות כפי שמצאנו אותם".

המכתב נכתב על הנייר הרשמי של הבית הלבן והונח במגירה העליונה של טראמפ. על פי הדיווח, אובמה לא חשף את התוכן אפילו לעוזריו הקרובים ביותר. לעומת זאת, מאז הראה טראמפ את המכתב למבקרים בבית הלבן או בביתו הפרטי. "זה היה ארוך, זה היה מורכב, זה היה מהורהר", אמר טראמפ על המכתב.

<div class="apester-media" data-media-id="59786e6464909eaa34af3dbf" data-channel-id="58ef620d29f0930e00396bba" height="503" style="display: block !important; height: 503px !important;"></div>
<script async src="//static.apester.com/js/sdk/v2.0/apester-javascript-sdk.min.js"></script>