נחשי קוברה הוברחו במיכלי צ'יפס

המשלוח החריג שנתפס במכס בארה"ב הוביל למעצרו של תושב קליפורניה החשוד שניהל רשת סחר בזוחלים מוגנים ונדירים. בחיפוש בביתו מצאו השוטרים מיני צבים נדירים שהתכוון לייצא

אנשי המכס בקליפורניה נדהמו וגם נבהלו לגלות נחשי קוברה חיים בתוך מיכלי צ'יפס שנשלחו בחבילה שהגיעה מהונג קונג. בעקבות תפיסת המשלוח החריג, נעצר תושב דרום קליפורניה בחשד שנהג להבריח זוחלים לארה"ב וממנה. בחיפוש בביתו מצאו השוטרים בריכת תנינים קטנה ובריכת צבי ים מסוגים שונים וכן חבילה עם צבי יבשה נדירים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הקוברה המלכותי מוגן על פי חוק ההגנה על חיות נכחדות ואסור לייבא או לייצא אותו ללא אישור מיוחד של ארגון הסחר שמחוייב לשמור על מינים נכחדים של בעלי חיים וצמחים. בנוסף לקוברה, אנשי המכס מצאו בחבילות שנשלחו לפרנקו גם שלושה צבי אלבינו רכי שריון שגם הם מוגנים.

רוב הנחשים שנדחסו, לא שרדו (CNN)
רוב הנחשים שנדחסו, לא שרדו (CNN)

החשוד שנעצר, רודריגו פרנקו, אף שלח חבילה עם שישה צבים מוגנים להונג קונג, אבל המשלוח הזה נעצר בארה"ב על ידי אנשי ההגנה על חיות הבר. במשטרת מונטריי פארק אמרו שהחבילות עם הזוחלים נמצאו בחדר מיטות בחיפוש בביתו.

פרנקו בן ה-34 סיפר לחוקרים שרוב הנחשים שנשלחים אליו לא שורדים את המסע. תעשיית ההברחות שלו נחשפה אחרי שהרשויות זיהו תכתובות בינו לבין אדם באסיה בנוגע לסחר בזוחלים. ב-CNN מציינים שהעונש המירבי על פשעיו של הוא 20 שנה בכלא.