הכותרת של CNN שמסעירה את הרשת: "האם היהודים בני אדם?"

ציטוט של מנהיג אנטישמי הוצג על המרקע: "אפשר לתהות אם הם בכלל אנשים או גלמים חסרי נשמה"

כיתוב ב-CNN נגד יהודים

ברשת CNN האמריקנית התקיים דיון סביב דבריו של מייסד של תנועתו ימין קיצוני בארה"ב ששואל אם (או בתרגום אחר: מפקפק בעובדה ש) היהודים הם בני אדם. הציטוט הוצג על גבי המסך של CNN ובו נכתב כי ריצ'רד ספנסר, נשיא ומנהל המוסד למדיניות לאומית (ארגון ימין קיצוני) אמר כי "אפשר לתהות אם האנשים האלה הם בכלל אנשים או גלמים חסרי נשמה".

המנחה של CNN ג'ים סקיוטו דן עם הכתבים הפוליטים - האם על הנשיא הנבחר טראמפ להוקיע את הקבוצות האלה באופן רשמי. הכתבת הפוליטית אמרה כי "הוא בעבר נשאל כמה פעמים אם הוא מתחרט על אהדתו של דייויד דיוק (לשעבר מנהיג הקו-קלוקס-קלאן) והוא אכן הוקיע אותם, אבל בגלל שהנושא עולה יש כמה אנשים שדוחקים בו לעשות זאת שוב. מצד שני, הוא מעלה את המודעות והנושא אם הוא מתייחס אליהם בכלל".

הכתבת אומרת שטראמפ עלול להעלות את המודעות לדבריו של המנהיג האנטישמי, אבל עצם קיום הדיון ב-CNN לא מעלה גם את המודעות לדבריו? בכל מקרה, היא המשיכה: "אני חושבת שהאתגר לטראמפ ואנשיו בהמשך
יהיה להבטיח לאנשים שאין מקום בממשל שלו ללבנים הנציונליים, ולא ראיתי את הסימנים האלה בינתיים".

המנחה שוב אמר כי "צריך לומר שראינו את דונלד טראמפ אומר בתוכנית '60 דקות': 'אל תפיצו את השנאה הזאת', אבל הוא כן העסיק את סטיב באנון שנתן לאנשים האלה במה".

 

צופים רבים בארה"ב וברחבי העולם זעמו על הכותרת שנרשמה ברשת הבינלאומית, גם אם מדובר בציטוט שדיברו עליו באולפן כדבר שיש להוקיע אותו.

בציוץ הבא, כתב דלו טיילור: "CNN בשבוע שעבר: "האם על המוסלמים להתפקד?", היום "האם היהודים בני אדם?" מחר: "האם נשים צריכות להשפיע?" בשבוע הבא: "האם העבדות יכולה להציל את הכלכלה?"

 

 

והיתה מי שלקחה את זה למקום ההומוריסטי: "אם יהודים הם לא בני אדם האם אנחנו יכולים להיות כל דבר שאנחנו רוצים? כי אני רוצה להיות טיגריס או בז.

ובעוד ציוץ נכתב: "צפיתי בקטע על "האם יהודים הם בני אדם?" ראיתי את הבאנר והבעיה היא בחדשות בטלוויזיה שאף אחד לא פשוט צועק "מה לעזאזל?"

I watched the segment with the "Are Jews People?" banner & the problem with almost all TV news is that noone is just screaming "WHAT THE F?"

— emily nussbaum (@emilynussbaum) 22 בנובמבר 2016