"אם לא נעשה טעויות - קלינטון תנצח בבחירות"

19 יום לבחירות, במטה קלינטון מתחילים לחוש בטוחים בניצחון במירוץ לבית הלבן. המועמד דונלד טראמפ התייחס לסערה שחולל בעימות האחרון.

פחות משלושה שבועות לבחירות לנשיאות, במטה קלינטון חשים ביטחון בניצחון - וטראמפ ממשיך לחולל סערה: גורמים במטה קלינטון אמרו הערב (חמישי) לאחר שהסתיים העימות השלישי והאחרון בין קלינטון לטראמפ, כי אם לא יעשו טעויות ב-19 הימים שנותרו למירוץ לבית הלבן - הילרי קלינטון תנצח ותהפוך לנשיאה הבאה של ארה"ב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

נראה כי במטה המקביל, זה של המפלגה הרפובליקנית, כבר השלימו עם ניצחונה של קלינטון - ומתמקדים במאמצים למזער נזקים בבחירות לסנאט ולבית הנבחרים שבשניהם שולטים הרפובליקנים. קלינטון ואנשיה, לעומת זאת, מנצלים את חולשתו של טראמפ גם במדינות שנחשבו בטוחות מבחינת הרפובליקנים, על מנת לנסות ולזכות באלקטורים של המדינות הללו.

הסקרים האחרונים שנערכו לאחר העימות הלילה, משקפים את המגמה של השבועות האחרונים לפיה קלינטון מובילה במירוץ באופן די ברור. בממוצע, היא זוכה ליתרון של 6.4% על פני טראמפ, ופרשנים מעריכים כי סיכוייה לנצח ולהיבחר לנשיאה ה-45 של ארה"ב, עומדים על 85%. עם זאת, התפרסמו גם סקרים שחוזים פער צמוד יותר בין שני המועמדים שעומד על אחוז אחד בלבד לטובתה.

טראמפ יכבד את התוצאות? "רק אם אנצח בבחירות"

ובינתיים, בכנס בחירות שערך הערב באוהיו, פנה טראמפ לתומכיו ולכלל אזרחי ארצות הברית, שהוא יקבל ויכבד את תוצאות הבחירות ההיסטוריות לנשיאות - רק אם הוא יהיה זה שינצח בהן. בכך התייחס טראמפ לאמירתו השערורייתית מהעימות הלילה בלאס וגאס, בו סירב להתחייב פעמיים שאכן יכבד את תוצאות הבחירות לנשיאות במידה והוא יפסיד במירוץ וקלינטון תיבחר לתפקיד.

והמועמד הרפובליקני בצרות לא רק בגלל ההתבטאות הזו, אלא שוב עקב תלונות הולכות ומתרבות של נשים נגדו. הערב הייתה זו מתלוננת עשירית, קרינה וירג'יניה, שהעלתה טענות דומות: "היי, תסתכלו על הבחורה הזאת, לא ראינו אותה לפני כן. תסתכלו על הרגליים האלה. אחר כך הוא ניגש אליי, הושיט לכיווני את זרועו הימנית ותפס אותי בזרוע הימנית, ואז ידו נגעה בחלק הימני הפנימי של החזה שלי".