צבא ארה"ב: "השיגור של צפון קוריאה לא נכשל"

צבא ארה"ב חוזר בו מהדיווחים המוקדמים על כישלון שיגור 3 הטילים על ידי צפון קוריאה והודיע כי הניסוי של פיונגיאנג - אכן הסתיים בהצלחה. השלכות הניסוי נבחנות

שעות ספורות לאחר שאישר צבא ארצות הברית כי צפון קוריאה ביצעה הלילה ניסוי טילים אך טען כי הניסוי ככל הנראה נכשל, חוזר בו היום (שבת) הצבא מההערכות המוקדמות. על פי הודעת הצבא, פיונגיאנג שיגרה בהצלחה שלושה טילים קצרי-טווח.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

סוכנות הידיעות של דרום קוריאה דיווחה כי השיגורים בוצעו מחופה המזרחי של המדינה, לכיוון צפון. הטילים נפלו כ-250 קילומטרים בכיוון זה, לתוך הים. במקביל הודיע גורם בצבא האמריקני כי הצוותים המשותפים של ארה"ב ודרום קוריאה בוחנים כעת את ההשלכות של השיגור.

על פי ההצהרה הרשמית של צבא ארצות הברית בשעות הלילה, הטיל הראשון והשלישי נכשלו בעת הטיסה, ואילו הטיל השני ככל הנראה התפוצץ כמעט מיד לאחר השיגור. עוד הוסיפו כי שיגורים אלה: "לא מהווים סכנה מידית על ארה"ב או על גואם". כאמור, חזר בו הצבא מהערכה זו כעבור זמן קצר.

שיגור זה הוא הראשון שבוצע על ידי צפון קוריאה מאז שביצעה ניסוי בשיגור טילים בסוף החודש שעבר, אז שיגרה טיל שתוכנן להגיע למרחק של 10,000 קילומטרים, טווח שמסכן חלקים בארצות הברית. הניסוי הנוכחי מגיע אחרי תקופת רגיעה מסוימת, לפניה היו שבועות מתוחים בהם החליפו מנהיגי צפון קוריאה וארה"ב איומים הדדיים. ההתדרדרות ביחסים הגיעה לאחר שקים ג'ונג און איים לשגר טילים לעבר הים של הטריטוריה האמריקנית גואם.