הדרך לבית הספר הכי מפחידה בעולם?

תלמידים מהכפר הקטן אטולר שבצפון סין חוזרים רק פעם בחודשיים לביתם מבית הספר. הסיבה? מסע מפרך אל ספסל הלימודים

הדרך לבית הספר במחוז סצ'ואן בסין יכולה בקלות להיחשב לאחת המפחידות ביותר בעולם. כדי להגיע אל ספסל הלימודים נאלצים התלמידים לעשות דרך מתישה שאורכת שעתיים וכוללת ירידה בסולם עץ ממצוק תלול בגובה מאות מטרים. אלא שכעת, בעקבות פרסום תמונות של המסע המסוכן, לפחות יוצב סולם בטוח יותר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אטולר הוא כפר קטן בצפון סין וחיים בו פחות מ-400 תושבים בסך הכל. תלמידים החיים בכפר נאלצים לרדת מצוק שגובהו כ-800 מטרים במטרה להגיע אל בית הספר. המסע כה מפרך עד שהתלמידים חוזרים לביתם רק פעם בחודשיים.

%d7%99%d7%9c%d7%93-%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99

בעבר, כדי לרדת את הירידה התלולה נעזרו התלמידים ותושבי האזור בסולם רעוע המורכב מענפים במטרה לייצב את ירידתם. מוקדם יותר השנה פורסמה סדרת תמונות בהן ניתן לראות 15 תלמידים בני 6 שעושים את הדרך המפרכת על הסולמות אותם הם מכנים "סולמות לשמיים".

עכשיו מסתמן שהתמונות הובילו לשינוי הנכסף. כדי להקל על הילדים פורק סולם הענפים הדק, והחל להיבנות במקומו סולם חדש ומודרני שעלותו מוערכת בכ-150 אלף דולר. הסולם, מורכב מ-1,500 צינורות פלדה והשלמת בנייתו תושלם ככל הנראה בתחילת החודש הבא.

%d7%99%d7%9c%d7%93%d7%94-%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%aa

"זה מסוכן מדי לטפס ללמעלה", אמר צ'ן צ'י, הצלם שצילם את התמונות, "אני אפילו לא יכול לדמיין כמה זה מפחיד לרדת". הסולם לא יקל רק על התלמידים, אלא גם על שאר תושבי האזור, שנאלצים לרדת את הצוק בכל שבוע כדי לקנות מצרכים מהשוק קרוב במרחק קילומטרים אחדים מבתיהם.