מחקר: עוברים מחייכים כשהאם אוכלת גזר - ובוכים מירקות ירוקים

חוקרים מאוניברסיטת דרהאם בבריטניה ערכו את המחקר הראשון בעולם שבחן כיצד תינוקות מגיבים לטעם ולריח לפני שהם נולדים, והתוצאות עשויות להעיד כי אמהות מסוגלות להשפיע על העדפות הטעם של התינוקות שלהן לפני שהם נולדים - ובכך להרגיל אותם למאכלים מסוימים ולעודד אותם לאכול בריא

עובר המראה פנים ניטרליות (למעלה) ואותו עובר מראה תגובה צוחקת לאחר שנחשף לטעם הגזר

עוברים מגיבים בחיוב כאשר האמהות שלהם אוכלות גזר - אך עושים "פרצוף בוכה" לאחר שאכלו ירקות ירוקים, כך עולה ממחקר בריטי חדש שפורסם הבוקר (חמישי) ב"סקיי ניוז". זהו המחקר הראשון בעולם שבחן כיצד תינוקות מגיבים לטעם ולריח לפני שהם נולדים.

במחקר, שערכו חוקרים מאוניברסיטת דרהאם שבצפון-מזרח אנגליה, ביצעו אולטרסאונד למאה נשים בהריון בשבועות 32 ו-36, לאחר צריכת טבליות מלאות בגזר או באבקת קייל. החוקרים גילו כי עוברים שאמהותיהם נטלו את טבליות הגזר מחייכים זמן קצר לאחר מכן - אך סריקות של נשים שצרכו את טבליות הקייל הראו כי העוברים שלהן עושים "פרצוף בוכה".

השוואת שתי קבוצות הנשים לאחרות בקבוצת ביקורת שלא צרכו דבר הצביעו על כך שחשיפה לכמות קטנה בלבד של טעם מספיקה כדי לעורר תגובה. תוצאות המחקר עשויות להעיד כי אמהות מסוגלות להשפיע על העדפות הטעם של התינוקות שלהן לפני שהם נולדים, ובכך להרגיל אותם למאכלים מסוימים ולעודד אותם לאכול בריא.

עובר המראה פנים ניטרליות (למעלה) ואותו עובר מראה תגובה של פנים בוכיות לאחר שנחשף לטעם הקייל
עובר המראה פנים ניטרליות (למעלה) ואותו עובר מראה תגובה של פנים בוכיות לאחר שנחשף לטעם הקייל

"השלב הבא הוא לבחון האם עוברים מראים תגובות פחות שליליות לטעמים הללו לאורך זמן", אמר מוביל המחקר, פרופ' ג'קי בליסט, "וכתוצאה מכך לקבלה גדולה יותר של אותם טעמים כאשר התינוקות טועמים אותם לראשונה מחוץ לרחם".