מפיק "הזאב מוול סטריט" מואשם במעילה של מאות מיליוני דולרים

בנו החורג של ר"מ מלזיה לשעבר ריזה עזיז, שהפיק את הסרט שעוסק בסחר לא חוקי, מעורב בפרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה - במסגרתה הועברו 248 מיליון דולר מהקרן הלאומית לחשבונו הפרטי

ריזה עזיז עם ליאונרדו דיקפריו בטקס האוסקר
ריזה עזיז עם ליאונרדו דיקפריו בטקס האוסקר | צילום: GettyImages

המפיק ההוליוודי ריזה עזיז, שחברת ההפקות בראשה עמד אחראית בין היתר גם לסרט "הזאב מוול סטריט", מואשם במעילה של מאות מיליוני דולרים מקרן ההשקעות המלזית, 1MDB, במה שמוגדר כשערוריית השחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. עזיז הגיע היום (שישי) לבית המשפט בקואלה למפור לאחר שהואשם בחמישה סעיפים של הלבנת כספים, שכל אחד מהם עשוי להשית עליו עונש מאסר של חמש שנים.

עזיז הוא בנו החורג של ראש ממשלת מלזיה לשעבר נג'יב ראזאק, ובן המשפחה השלישי ששמו נקשר בשחיתות ומעילה בכספי המדינה. נאג'יב, שהפסיד בבחירות במאי 2018, ניצב בפני 48 אישומים בגין שחיתות. אשתו, ואמו של ריזה, מואשמת אף היא בלא פחות מ-17 אישומים של הלבנת הון.

לפי כתב האישום, הכספים הועברו מהקרן המלזית לחשבון בנק אישי שלו בשוויץ. משם, העביר עזיז את הכספים, כשהם מחולקים לסכומים קטנים יותר, לחשבון הבנק של חברת ההפקות שלו "רד גרניט פיקצ'רס" בארצות הברית. עזיז מכחיש את ההאשמות נגדו.

עוד כתבות בחדשות 13 >>

"אישה אולצה לשתות מהאסלה": מחוקקים נגד מחנות המעצר בארה"ב

הצעירה שהתחזתה ליורשת וגנבה מעשירי ניו יורק הורשעה בהונאה

"אין לכך הצדקה": מדוע הבריכות העירוניות בישראל כל כך יקרות?

ריזה עזיז בבית המשפט בקואלה למפור
ריזה עזיז בבית המשפט בקואלה למפור | צילום: רויטרס

שערוריית השחיתות של קרן ההשקעות המלזית נחשבת לגדולה והמסואבת ביותר בתולדות המדינה. ככל הנראה, ראש הממשלה לשעבר מעל במיליארדי דולרים במהלך כהונתו. 681 מיליון דולר הועברו ישירות לחשבון הבנק הפרטי שלו, והוא השתמש בהם ככל הנראה כדי לממן את אורח חייו הראוותני שלו ושל אשתו. במשרד המשפטים האמריקני מעריכים כי יותר מ-4.5 מיליארד דולר נגנבו מהקרן לאורך השנים.