החבר הכי טוב? הכלב של ביידן נושך את אנשי השירות החשאי

הכלב הנשיאותי "קומנדר" תקף באחרונה כמה פעמים את אנשי השירות החשאי, שהתלוננו: "אם לא היה מדובר בכלב, אלא בבן אדם, כבר היו מטפלים בו כמו שצריך". בבית הלבן אמרו כי הרועה הגרמני בן השנתיים יעבור בקרוב אימוני אילוף נוספים כדי לשפר את התנהגותו

זמן צפייה: 02:12

כלבו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עלה בימים האחרונים לכותרות ברחבי העולם - לאחר שאנשי השירות החשאי התלוננו כי הוא נוהג לנשוך אותם מעת לעת. היום (רביעי) דווח ב"גרדיאן" הבריטי על לפחות 10 תקיפות מתועדות של "קומנדר", כלב מסוג רועה גרמני, שאף הביא לאשפוזו של אחד מאנשי השירות החשאי בבית חולים.

"קומנדר" הגיע לבית הלבן לפני כשנתיים כגור, ותפס את מקומו של הכלב "מייג'ור", שהיה הכלב הקודם של המשפחה הנשיאותית אך נאלץ לעזוב את הבית הלבן לאחר כמה תקיפות. בנוסף, דווח כי נחשפו התכתבויות בין אנשי השירות החשאי לבין האחראים עליהם. כמה מהם אמרו: "זה מטופש, כל הגוף כואב מהנשיכות והקפיצות שלו. אם הוא היה בן אדם - כבר מזמן היו מנטרלים אותו".

Whatsapp Image 2023 07 17 At 1
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

יריביו הפוליטיים של ביידן לא מפספסים את ההזדמנות בעקבות התנהגותו של כלבו, למנף את הדבר לצרכים פוליטיים. טום פיטון, נשיא קבוצה שמרנית בשם 'משמר יהודה' אמר: "זה טירוף ושחיתות ברמה אחרת כשנשיא מאפשר לכלב שלו לתקוף ולנשוך פעם אחר פעם את אנשי הבית הלבן והשירות החשאי".

איש השירות החשאי האמריקני. אילוסטרציה
איש השירות החשאי האמריקני. אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בבית הלבן אמרו כי "נעשים מאמצים גדולים על מנת לעזור ל'קומנדר' לשפר את התנהגותו על-ידי אימוני אילוף לשיפור השליטה העצמית שלו. בנוסף, אנשי הבית הלבן לומדים כיצד להתנהל איתו בצורה טובה יותר".