שיקגו: לפחות 6 הרוגים מירי במצעד - דיווח על נפגעים יהודים

לפחות שישה בני אדם, בהם שני יהודים, נורו למוות ועוד 31 נפצעו, מתוכם 12 במצב אנוש, במצעד לרגל יום העצמאות, המצוין היום, 4 ביולי. עוד נמסר כי היורה טרם נלכד. משרד החוץ הישראלי מסר כי התקבל מידע על נפגעים יהודים. לפיד: "יום חג הפך לטרגדיה"

זירת הירי בשיקגו
זירת הירי בשיקגו | צילום: רויטרס

בארצות הברית דיווחו הערב (שני) על אירוע ירי במצעד יום העצמאות בהיילנד פארק שבשיקגו: לפחות שישה בני אדם נהרגו - בהם שני יהודים - ועוד 31 נפצעו, מתוכם 12 במצב אנוש. היורה, לפי דיווחים, טרם נלכד. כוחות גדולים הוזעקו לזירה ולפי עדויות היורה פתח באש מגג בניין סמוך. האירוע התרחש סמוך ל-10:00 (שעון מקומי). משרד החוץ הישראלי מסר כי התקבל מידע על נפגעים יהודים.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח עם הקונסול הכללי של ישראל בשיקגו, ינעם כהן, ושמע ממנו פרטים ראשונים על אירוע הירי הטרגי. לפיד פרסם הודעה ובה השתתף בצער משפחות הקורבנות ואיחל החלמה לפצועים: "יום חג הפך לטרגדיה. מחשבותיי עם משפחות הקורבנות וכל העם האמריקני. היום, כמו תמיד, ישראל עומדת לצד ארה"ב".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הצהרה מטעמו: "רעייתי ג'יל ואני המומים מהירי חסר ההיגיון שגורם שוב לאבל בקהילה אמריקנית ביום העצמאות הזה. הצעתי תמיכה מלאה מהממשל הפדרלי לקהילת היילנד פארק".

תיעוד רגעי הירי:

''דיווח על נפגעים יהודים בירי''. שיקגו
''דיווח על נפגעים יהודים בירי''. שיקגו | צילום: Chicago sun times

כוחות הצלה בהיילנד פארק
כוחות הצלה בהיילנד פארק | צילום: Chicago sun times

כוחות ביטחון מפטרלים בזירה בשיקגו
כוחות ביטחון מפטרלים בזירה בשיקגו | צילום: Chicago Sun Times

בתיעוד מהזירה נראים אמבולנסים וכוחות משטרה גדולים שמגיעים כדי להעניק טיפול לפצועים ולהשליט סדר בזירה. אליסה קאופמן, מפיקה בדסק החדשות של CBS שיקגו, נכחה במקום עם בני משפחתה. היא סיפרה: "כולם רצו, התחבאו וצרחו. זה היה מפחיד מאוד. יש לנו מזל מאוד גדול שניצלנו".