הרוגים וניתוק מחשמל באוקראינה: "זקוקים להגנה אווירית"

מניין ההרוגים במתקפה הרוסית על אוקראינה הבוקר עלה וכפרים רבים נותקו מחשמל, לאחר שרוסיה שלחה מל"טים מסוג "קמיקזה" לפגוע "בתשתיות צבאיות ומתקני אנרגיה", כך לפי הצבא הרוסי שהכריז על ההתקפה כהצלחה. ראש לשכתו של זלנסקי: "זה מראה על הייאוש שלהם"

זמן צפייה: 02:42

מניין ההרוגים מהמתקפה הרוסית על אוקראינה הבוקר (שני) עלה ל-7: שלושה נהרגו בקייב וארבעה נוספים נהרגו ממתקפה על מתקן אנרגיה בסומי, כך לפי דיווח של ה-BBC. על-פי ראש הממשלה דניס שמיהול, הצבא הרוסי פגע בתשתיות קריטיות בשלושה מחוזות באוקראינה, מה שהוביל לניתוק החשמל במאות כפרים בסביבת קייב, דניפרו וסומי. ברוסיה הגיבו ואמרו כי "כל המטרות המיועדות נפגעו".

"מתקני הצבא האוקראיני ומערכות האנרגיה" היו המטרות במתקפה הבוקר, כך אישרו ברוסיה. סגן שר הפנים האוקראיני הזהיר כי "רוסיה מחפשת לתקוף את כל המתקנים הקשורים לאנרגיה, הם מעוניינים לזרוע כאוס בתעשייה". ראש הלשכה של הנשיא זלנסקי, אנדריי ירמק, אמר: "זה מראה על הייאוש שלהם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210120923' autoplay='0' credit='טוויטר' desc='תיעוד מל"טים בשמי קייב' poster='' kid='1_upm69tqk' duration='']

חילוץ פצועים והרוגים בקייב לאחר מתקפת המל''טים הרוסית
חילוץ פצועים והרוגים בקייב לאחר מתקפת המל''טים הרוסית | צילום: רויטרס

פגיעת מל''ט רוסי בקייב
פגיעת מל''ט רוסי בקייב | צילום: רויטרס

הבוקר נשמעו מספר פיצוצים בבירה קייב, במסגרת מתקפה רוסית באמצעות מל"טים מסוג "קמיקזה". גורם מחיל האוויר האוקראיני טען כי מאז אתמול בלילה 37 מל"טים נהרסו על ידי הכוחות האוקראינים, כולם הגיעו לשטח המדינה מהדרום. אמש, שעות ספורות לפני המתקפה, שלושה מל"טים "מתאבדים" פגעו במשאית שמן חמניות בעיר הנמל מיקולאייב והביאו לפיצוצה. אנדריי ירמאק, ראש הסגל של הנשיא זלנסקי, אמר: "זה מצביע על הייאוש של הרוסים". ירמאק הוסיף כי תקיפות הקמיקזה של רוסיה הן בבחינת "פרפורי גסיסה". הוא אמר מיד לאחר התקיפה כי מדינתו זקוקה למערכות הגנה אווירית "כמה שיותר מהר".

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי התייחס הבוקר לתקיפות: "האויב הטיל את אימתו על האוכלוסייה האזרחית במשך הלילה והבוקר. בקייב אירעה פגיעה בבניין מגורים. האויב יכול לפגוע בערים שלנו, אבל הוא לא יוכל לשבור אותנו. הכובשים 'יזכו' לעונש הוגן וגינוי לדורות הבאים. הניצחון שלנו".

קייב לאחר מתקפת המל''טים הרוסית
קייב לאחר מתקפת המל''טים הרוסית | צילום: רויטרס

אתמול דווח כי איראן מתכוונת לספק נשק לרוסיה על מנת לעזור לה להמשיך את התקיפה באוקראינה, כשלפי הדיווח, הרפובליקה האיסלמאית תצייד את הצבא הרוסי בין היתר במל"טים ובטילי קרקע-קרקע מיוחדים מתוצרת איראנית. בדיווח צוין כי איראן מתכננת משלוח של מל"טים המכונים "קמיקזה", מכיוון שהם אמורים להתרסק על המטרות שלהם. כלי טיס כאלה גם יכולים לשאת עליהם חומר נפץ למרחקים ארוכים.

בתוך כך, דמיטרי מדבדב, לשעבר נשיא וראש הממשלה של רוסיה, שמכהן היום כסגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה ומוכר כמקורב לנשיא הנוכחי ולדימיר פוטין, כתב בחשבון הטלגרם שלו על האפשרות שישראל תעביר אמצעי לחימה לאוקראינה, לרבות מערכות הגנה אוויריות: "נראה שישראל נערכת לשלוח אמצעי לחימה לקייב, מהלך מאוד פזיז. משלוחי נשק שיגיעו מישראל לאוקראינה - יהרסו את היחסים בין מוסקווה ותל אביב".