ראש ארגון הבריאות העולמי: "מסוכן לחשוב שאנחנו בסוף המגפה"

ברקע דבריו של הנציב האירופי של הארגון על הצפי לסיום הקורונה, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס טוען כי התנאים נותרו אידיאליים להתפתחותם של זנים נוספים. "סיום השלב החריף של המגפה חייב להישאר בראש סדר העדיפויות של כולנו"

זמן צפייה: 03:30

ראש ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, הזהיר היום (שני) כי מסוכן לחשוב שהאומיקרון הוא הווריאנט האחרון או שאנחנו מתקרבים לסופה של המגפה בפתיחת פגישת מועצת המנהלים השבועית של הארגון. לדבריו, התנאים כעת נותרים אידיאליים להתפתחותם של זנים נוספים. עם זאת, הוא איננו שולל כי השלב המשמעותי של המגפה יכול להיגמר עוד השנה, אם ימומשו מספר תנאים.

גברה-יסוס ציין גם מספר הישגים של הארגון בנושא הבריאות העולמית, כמו צמצום שימוש בטבק, מאבק בעמידות לטיפול אנטיביוטי והשפעות שינויי האקלים על בריאות האדם. אך לדבריו, "סיום השלב החריף של המגפה חייב להישאר בראש סדר העדיפויות של כולנו".

בית חולים ברוסיה בתקופת הקורונה
בית חולים ברוסיה בתקופת הקורונה | צילום: רויטרס

כזכור, אמש הנס קלוג, הנציב האירופי של ארגון הבריאות העולמי, אמר כי "סביר שהמגפה באירופה תסתיים אחרי האומיקרון". בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, אמר כי הווריאנט עשוי להביא להדבקה של כ-60% מאוכלוסיית אירופה עד חודש מרץ.

קורונה בבריטניה
קורונה בבריטניה | צילום: רויטרס

עוד אמר קלוג כי "ברגע שיחלוף גל האומיקרון הנוכחי, צפויה חסינות עולמית לנגיף במשך לא מעט שבועות וחודשים, הודות לחיסון או בשל הידבקות רבה בנגיף. לכן, אנו צופים שתהיה תקופה של רגיעה לפני שהקורונה עשויה לשוב". עם זאת, קלוג הזהיר: "בעייתי לחזות בדיוק מה הולך לקרות. הנגיף הזה הפתיע אותנו יותר מפעם אחת".