גן חיות בסין נאלץ להבהיר: "הדוב שלנו הוא לא אדם בתחפושת"

סרטון ויראלי בו נראית "דובה" המזכירה בן אדם מחופש עורר עניין רב ברשתות החברתיות, עד שגן החיות שבו צולם הסרטון הגיב בשם הדובה: "אנשים שחושבים שאני בן אדם לא יודעים עלי שום דבר". מספר המבקרים בגן החיות גדל באופן ניכר לאחר פרסום הסרטון, ומגיבים רבים המשיכו לתהות: "האם מדובר במתמחה אומלל בתחפושת?"

זמן צפייה: 00:15

סרטון המציג "דובה" מוזרה בגן חיות בעיר האנגג'ואו שבסין הפך לויראלי בימים האחרונים והוא מעורר דיון ברשתות החברתיות. בסרטון שפורסם בשבוע שעבר, ניתן לראות את מה שעשוי להדמות לבן אדם בתחפושת של דובה ממין מלאי, כשהיא עומדת זקוף אל מול קהל של מבקרים בגן החיות ולאחר מכן מתיישבת. ה"דובה" אף נצפתה מנופפת לאנשים שצפו בה מחוץ לכלוב - אך למרות זאת, בתגובה שהוציא גן החיות בשמה של הדובה, נכתב: "אנשים מסוימים חשבו שאני בן אדם בזמן שעמדתי זקוף, אך בבירור אתם לא יודעים עלי שום דבר".

עד כה, הסרטון זכה ל-30 מיליון צפיות ברשת טיקטוק. בתגובות לסרטון תהה אחד המגיבים "האם מדובר במתמחה בתחפושת?", בעוד שמגיבים אחרים ריחמו על בן האדם שנאלץ ללבוש פרווה בחום. בתגובת גן החיות לאירוע המוזר, נטען כי לא כל הדובים הם ענקיים ושמנים, וכי דובי מלאי הם "הדובים הקטנים והרזים בעולם". עוד נכתב כי הדובה, ששמה על פי גן החיות הוא "אנג'לה", נמצאת בזוגיות עם דוב זכר בשם "דאלו", אך הזוגיות לא מתקדמת כי הם "רוצים לקחת דברים לאט".

Olalzo
''אנג'לה'' מנופפת לקהל

על פי דיווחים במקומונים סינים, בעקבות הסרטון הויראלי והתגובה התמוהה של ה"דובה", מספר המבקרים בגן החיות גדל ב-30% - כשמבקרים רבים הצהירו שהם הגיעו למקום במטרה לחזות ב"אנג'לה" בעצמם. עובד של גן החיות טען בריאיון לרשת טלוויזיה בבייג'ינג כי אנג'לה היא לא בן אדם בתחפושת: "בחום של 40 מעלות בן אדם בתחפושת פרוותית היה מתעלף בתוך דקות בודדות".

Whatsapp Image 2023 08 02 At 1
דוב מלאי | צילום: ויקיפדיה

דובים מסוג מלאי מגיעים לגובה של עד 1.5 מטרים כשהם עומדים על רגליהם האחוריות וגודלם הוא כחצי מגודלו של דוב גריזלי בוגר. דוב זה נפוץ ביערות הגשם של דרום אסיה והוא ניזון בעיקר מפירות ומחרקים, מכרסמים וציפורים קטנות. דובי מלאי פעילים בלילה ועל פי רוב הם ישנים במהלך היום על גבי עצים בגובה 2-7 מטרים.