תקיפות רוסיות בערים הגדולות באוקראינה, תשתיות קריטיות ניזוקו

מטח כבד של טילים ומל"טים רוסיים שוגרו לעבר קייב, חרקוב וערים נוספות ברחבי המדינה, כנקמה לכאורה על התקיפה האוקראינית על צי הים השחור בקרים בסוף השבוע. אזורים רבים נותקו מאספקת חשמל ומים וכן חלקים מסוימים של מסילות הרכבת האוקראינית נפגעו

הפצצות בקייב, הבוקר
עשן מיתמר מעל שמי קייב כתוצאה מתקיפות רוסיות, ארכיון | צילום: רויטרס

מטח כבד של תקיפות רוסיות פגע הבוקר (שני) בתשתיות קריטיות בקייב, חרקוב ובערים גדולות אחרות, כנקמה לכאורה על מה שמוסקבה טענה הייתה מתקפה אוקראינית על צי הים השחור שלה בסוף השבוע.

פיצוצים עזים נשמעו ברחבי בירת אוקראינה בשעות הבוקר המוקדמות. חלקם מתושבי העיר שעשו את דרכם לעבודה בשעה זו, קיבלו הודעות משירותי החירום על איום במתקפת טילים, ואזעקות התקיפה האווירית פעלו במשך שלוש שעות רצופות.

אזורים נרחבים בעיר נותקו מאספקת חשמל ומים כתוצאה מכך, אמר ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו. הרשויות המקומיות פעלו לשקם מתקן אנרגיה פגום המספק חשמל ל-350,000 דירות בבירה, הוסיף קליצ'קו.

באזור מחוז קייב הזהירו הרשויות אנשים להיות מוכנים להפסקת חשמל ארוכה בגלל הפסקות החירום. מושל אזור קייב, אולכסיי קולבה, אמר גם כי אדם אחד נפצע ומספר בתים ניזוקו כתוצאה מהתקיפה הבוקר.

השריפה שנוצרה כתוצאה מהפיצוצים בקייב
הרס אחרי הפגזה רוסית בקייב | צילום: רויטרס

בחרקוב, שני מטחים פגעו במתקני תשתית קריטיים, לפי הרשויות, והרכבת התחתית הפסיקה לפעול. גורמים רשמיים גם הזהירו מפני הפסקות חשמל אפשריות בעיר זפוריז'יה כתוצאה מהמטחים שם.

תשתיות קריטיות נפגעו גם באזור צ'רקאסי, דרום-מזרחית לקייב, ודווח על פיצוצים באזורים אחרים באוקראינה. במחוז קירובוהראד שבמרכז אוקראינה נפגע מתקן האנרגיה, לפי הרשויות המקומיות. בוויניצה, טיל שייורט נחת על מבנים אזרחיים, והביא לנזק אך ללא נפגעים, לדברי המושל האזורי סרהיי בורזוב. חלקים מסוימים של מסילות הרכבת האוקראינית נותקו גם הם מהחשמל, כך דיווחה הרכבת האוקראינית.

Whatsapp Image 2022 04 21 At 0
חייל אוקראיני במחוז חרקוב | צילום: רויטרס

המתקפה מגיעה כאמור יומיים לאחר שרוסיה האשימה את אוקראינה בהתקפת מזל"ט נגד צי הים השחור של רוסיה מול חופי חצי האי קרים המסופח. אוקראינה הכחישה את המתקפה ואמרה כי רוסיה טיפלה לא נכון בנשק שלה, אך מוסקבה עדיין הודיעה על הפסקת השתתפותה בעסקה בתיווך האו"ם כדי לאפשר מעבר בטוח של ספינות הנושאות תבואה מאוקראינה. בהתייחסו למתקפות ביום שני, אמר ראש לשכת הנשיאות של אוקראינה, אנדריי ירמק, כי הכוחות הרוסיים "ממשיכים להילחם עם מתקנים אזרחיים".

Whatsapp Image 2022 04 26 At 0
חלון בבניין בחרקוב | צילום: רויטרס