הפסקות חשמל ברחבי אוקראינה; הרוסים עברו לטקטיקה הגנתית

מעפילת רשת החשמל האוקראינית הודיעה על הפסקה זמנית של אספקת החשמל בעקבות הפגזות רוסיות אינטנסיביות. על פי דו"ח המודיעין הבריטי, הצבא הרוסי עבר לטקטיקה הגנתית יותר, זאת בשל הערכות מציאותיות יותר של יכולות הכוח הרוסי המוצב באוקראינה

חיילים אוקראינים ליד בית ספר שנהרס בהפגזות רוסיות במיקולאייב
חיילים אוקראינים ליד בית ספר שנהרס בהפגזות רוסיות במיקולאייב | צילום: רויטרס

מפעילת רשת החשמל היחידה של אוקראינה הודיעה היום (שישי) על הפסקת חשמל זמנית במספר אזורים עקב הפגזות רוסיות אינטנסיביות. בנאומו הלילה אמר הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי: "הפגזה לא תשבור אותנו - לשמוע את ההמנון של האויב על אדמתנו מפחיד יותר מהרקטות של האויב בשמיים שלנו. אנחנו לא מפחדים מהחושך".

גורם בכיר אמר כי קייב וארבעה אזורים עשויים להיאלץ לנתק את אספקת החשמל למשך זמן רב יותר מהמתוכנן לאחר ההתקפות רוסיות. במקביל, הצבא האוקראיני מדווח כי הוא הפיל עד כה יותר מ-300 מל"טים איראניים מסוג שהאד-136.

חיילים אוקראינים הורסים טנק רוסי בעיר איזיום
חיילים אוקראינים הורסים טנק רוסי בעיר איזיום | צילום: רויטרס

דו"ח המודיעין הבריטי שפורסם היום טוען כי רוסיה עברה בששת השבועות האחרונים לטקטיקה הגנתית יותר בחזית.  "הדבר נובע ככל הנראה מהערכה מציאותית יותר לפיה הכוח המועט שמאומן באופן לקוי ומוצב באוקראינה, מסוגל כרגע לבצע רק פעולות הגנה", כתב משרד ההגנה הבריטי בחשבון הטוויטר שלו.  "גם אם רוסיה תצליח לגבש קווי הגנה ארוכי טווח באוקראינה, התכנון המבצעי שלה יישאר פגיע".

בתוך כך, בהודאה נדירה במיוחד על אבידות במלחמה, המנהיג הצ'צ'ני רמזאן קדירוב אמר כי 23 מחייליו נהרגו השבוע בהתקפות ארטילריה אוקראיניות.

שוטרים אוקראינים יורים במל''טים שנשלחו מרוסיה
שוטרים אוקראינים יורים במל''טים שנשלחו מרוסיה