המלחמה באוקראינה: שבעה אזרחים נהרגו ותשעה נפצעו

הרשויות באוקראינה דיווחו כי תושבים נהרגו מהפצצות בבירה ובאומן. גורם צבאי: מאות חיילים כבר נהרגו. שר ההגנה הרוסי טען כי הצבא שיתק את חיל האוויר האוקראיני, והכחיש את הפלתם של חמישה מטוסים רוסיים • משדר מיוחד

זמן צפייה: 05:21

מלחמה במזרח אירופה: הרשויות באוקראינה דיווחו הבוקר (חמישי) על שבעה הרוגים מהפצצות בקייב ובאומן, לפחות תשעה תושבים נוספים נפצעו. במקביל, שר ההגנה הרוסי טען כי הצבא רוסיה השבית את בסיסי חיל האוויר האוקראיני.

מנגד, באוקראינה דיווחו כי הצליחו להפיל חמישה מטוסים רוסיים, אך בקרמלין מכחישים את הדיווחים. בתוך כך, גורם צבאי באוקראינה העריך כי יש כבר מאות חיילים הרוגים, ובמקביל הרשויות דיווחו גם על הפצצות במערב המדינה. הבדלנים הפרו-רוסים טענו כי כבשו שתי עיירות במזרח המדינה והפילו שני כלי טיס.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז הבוקר על מבצע צבאי באוקראינה. הדי פיצוצים ואזעקות נשמעו בבירה האוקראינית קייב ובעיר השנייה בגודלה במדינה, חרקוב. בעקבות הכרזת המלחמה, הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי הכריז על משטר צבאי במדינה, קרא לתושבים להישאר בבתיהם וסיפר כי רוסיה פגעה בתשתיות צבאיות. תושבי הבירה האוקראיני החלו להימלט לכיוון מערב המדינה.

מנגד, רוסיה טענה כי היא תוקפת רק מטרות צבאיות, ועל פי דיווחים, צבא בלארוס, ששוכנת מצפון מערב לאוקראינה, מסייע לה ואף החל לחצות את הגבול. הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, שעל עצמאותם הכריז פוטין, גם הצטרפו ללחימה במזרח המדינה. משרד הפנים האוקראיני עדכן כי טנקים רוסיים החלו לחצות את הגבול מאזור בלארוס.

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון מיוחד. מהבית הלבן נמסר כי "תפילות העולם כולו עם אנשי אוקראינה, שסובלים מתקיפה ללא התגרות וללא הצדקה על ידי הצבא הרוסי. הנשיא פוטין בחר בדרך המלחמה שתביא אובדן קטסטרופלי של חיי אדם וסבל אנושי - רוסיה תהיה אחראית להרס ולחורבן שהמתקפה הזו תביא. ארצות הברית ובנות בריתה יגיבו בדרך מאוחדת ומכריעה".

ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס