על אף הביקורת הציבורית: "וולמארט" תמשיך למכור כלי נשק

הרשת, ממוכרות הנשק הגדולות בארה"ב, הודיעה שלא תשנה את מדיניותה. זאת, חרף שני מסעי ההרג השבוע, שאחד מהם התרחש בסניף "וולמארט" באל פאסו • צעיר מטקסס נעצר בחשד שתכנן אירוע ירי המוני

נשקים למכירה ברשת חנויות וולמארט
נשקים למכירה ברשת חנויות וולמארט | צילום: GettyImages

טרור הנשק בארה"ב: רשת החנויות "וולמארט" הודיעה היום (שלישי) כי לא תפסיק למכור כלי נשק בחנויותיה. זאת, על רקע שני מקרי הירי ההמוני שהתרחשו השבוע בארצות הברית וחרף הביקורת הציבורית, שאחד מהם אירע בסניף של הרשת באל פאסו. "וולמארט" היא בין הרשתות שמוכרות את כמות כלי הנשק הגדולה ביותר בארצות הברית, וכאמור, אין בכוונתה לשנות את המצב הקיים.

"אין שינוי במדיניות החברה", מסר דובר החברה רנדי הרגרוב לחדשות cbs. בהצהרת החברה נכתב כי: "מסורת החברה הייתה מאז ומתמיד לשרת את לקוחותינו הספורטאים והציידים. נמשיך לעשות זאת בדרך אחראית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

היורה מהטבח באוהיו: קונור בטס בן ה-24; אחותו אחת הקורבנות

טראמפ על מקרי הירי: "להפסיק לפאר אלימות, כולל במשחקי וידאו"

טרור הנשק בארה"ב: 9 הרוגים ו-26 פצועים באירוע ירי באוהיו

A Police Officer Is Seen After A Mass Shooting At A Walmart In El Paso
כוחות הביטחון בזירת הירי באל פאסו, טקסס | צילום: רויטרס

"אין חברה שעמידה בפני אלימות", הוסיף הרגרוב. עוד אמר כי כל עובדי חנות של הרשת באל פאסו, שהירי לפני יומיים בוצע בסמוך אליה, עברו בעבר הדרכה ממוחשבת המסבירה כיצד להתנהג במצב שבו נמצא יורה בחנות. הרגרוב התייחס להכשרה, ואמר כי "כל העובדים היו מיומנים ומתורגלים. 'וולמארט' מאמינה כי הכשרתם הייתה אפקטיבית".

Popodt
כוחות משטרה מגיעים לזירת הירי באל פאסו, טקסס

בתוך כך, צעיר נוסף בטקסס תיכנן לבצע ירי המוני. וויליאם פטריק וויליאמס בן ה-19 אמר לסבתו כי רכש נשק מסוג קלצ'ניקוב, ומתכנן "לירות בבאי מלון מקומי, ולהתאבד באמצעות ירי של שוטר".

הוא נעצר לאחר שסבתו החליטה לדווח על המקרה. "אני רוצה לשבח אותה על הפנייה לרשויות", אמרה נלי קוקס, ממשרד פרקליטות המדינה בטקסס, והוסיפה: "היא מנעה אסון".