סערת הנשיקה: פיפ"א השעתה את נשיא ההתאחדות הספרדית

לאחר שיו"ר ההתאחדות הספרדית לכדורגל, לואיס רוביאלס, תועד מנשק את כדורגלנית הנבחרת רגע אחרי הזכייה באליפות העולם, הוא ספג קיתונות של ביקורת וקריאות להתפטר. הוא סירב - והחליט להילחם בהאשמות. ההתאחדות מאיימת לתבוע את הרמוסו וכינתה אותה "שקרנית", בפיפ"א השעו את רוביאלס ל-90 יום ומלבד המאמן, כל צוות האימון של נבחרת הנשים של ספרד בכדורגל התפטר

הנשיקה שעוררה סערה | צילום: מתוך טוויטר

אלופת העולם הטרייה בכדורגל נשים בספרד לא הספיקה כלל לחגוג את התואר הראשון בתולדותיה, לאחר שגברה 0:1 בגמר על אנגליה, כשעל ההישג המשמח מעיבה פרשת הנשיקה של יו"ר ההתאחדות הספרדית בכדורגל, לואיס רובילאס, שתועד כשהוא מנשק בפיה את שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו במהלך טקס הענקת המדליות. היום (שבת) איימה ההתאחדות הספרדית לנקוט צעדים נגד "השקרים" של הרמוסו. אחרי האירוע אמרה הכדורגלנית: "לא אהבתי את זה". בתוך כך, הודיעה ועדת המשמעת של פיפ"א כי רוביאלס יושעה "מכל פעילות הקשורה לכדורגל הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית" למשך 90 יום.

בנוסף - מלבד המאמן חורחה וילדה, כל צוות האימון של נבחרת הנשים של ספרד בכדורגל התפטר בעקבות האירוע.

הנשיקה, כשאמור תועדה, גרמה להדים רבים ברחבי העולם ולדרישות מרובילאס להתפטר. הוא סירב - וכעת נראה שההתאחדות מתכננת מתקפה משפטית נגד הרמוסו, בטענה שהיא "שיקרה", וכי "מספר ניסיונות ליצור איתה קשר לאחר המקרה מצד ההתאחדות עלו בתוהו".

יו''ר ההתאחדות הספרדית לואיס רובילאס וג'ני הרמוסו
יו''ר ההתאחדות הספרדית לואיס רובילאס וג'ני הרמוסו | צילום: טוויטר

"הראיות ברורות לחלוטין ומראות כי הנשיא לא שיקר", נמסר מההתאחדות הספרדית. "ההתאחדות והנשיא יסבירו את הדברים בדיוק כפי שקרו ויוכיחו כי האירוע שהתרחש לא קרה כפי שמתארת השחקנית, או מישהו עבורה". רוביאלס התנצל על הנשיקה, אך אמר כי "היא הייתה אירוע לא מתוכנן, וברוח החגיגות והאופוריה".

נבחרת ספרד בכדורגל נשים
נבחרת ספרד בכדורגל נשים | צילום: רויטרס

הנשיא התנצל לאחר דרישתו של ראש הממשלה הספרדי, ונאלץ להתנצל גם על אירוע שתועד גם הוא במצלמות ובו נראה רוביאלס מחזיק את מפשעתו לכיוון המגרש כשלצידו עומדת מלכת ספרד ובתה בת ה-16. למרות ההתנצלויות, הודיע רוביאלס כי הוא "יילחם עד הסוף" בהאשמות נגדו.

עד כה, 81 כדורגלניות ספרדיות הודיעו כי לא ייקחו חלק באף תחרות בינלאומית במדי הנבחרת עד שלא יינקטו צעדים נגדו רוביאלס. בנוסף, שחקן נבחרת הגברים וקבוצת ריאל בטיס, בורחה איגלסיאס, הודיע גם הוא על השעיית פעילותו במסגרת הנבחרת.