מהפנטת: סימון ביילס חזרה מפרישה של שנתיים - וזכתה במדליית הזהב

המתעמלת האמנותית המובילה חזרה לספורט, שנתיים אחרי שפרשה מתחרות גמר נבחרת הנשים באולימפיאדת טוקיו עקב "חסימה מנטלית" - וכבר זכתה במדליית הזהב בתחרות הראשונה שבה השתתפה. הזווית הישראלית: באחד התרגילים השתמשה בחלק מהשיר "יוניקורן" של נועה קירל

זמן צפייה: 00:50

המתעמלת האמנותית המעוטרת ביותר בהיסטוריה, סימון ביילס בת ה-26, ניצחה בתחרות הראשונה שבה השתתפה, שנתיים אחרי שלקחה הפסקה כדי להתמקד בבריאותה הנפשית בזמן אולימפיאדת טוקיו בשנת 2021, כך דווח היום (ראשון) ברשת CNN. ויש גם פן ישראלי: בתרגיל הקרקע שלה היא שילבה את השיר "יוניקורן" של הזמרת נועה קירל, שייצג אותנו כזכור באירוויזיון השנה.

ביילס סיימה במקום הראשון בשלושה תרגילים בתחרות ה"אול אראונד" שהתקיימה אתמול באילינוי שבשיקגו, ארצות הברית: תרגיל הקורה (14.9 נק'), הקרקע (15.4) וסוס המשוכות (14.8). בנוסף, היא סיימה במקום השלישי בתרגיל המקבילים ובסך הכל, קטפה את מדליית הזהב הכללית.

"זה הרגיש ממש טוב, במיוחד אחרי כל מה שקרה בשנה האחרונה", אמרה ביילס בראיון ל-CNBC לאחר התחרות, כשהיא מתייחסת להפסקה שלקחה מהספורט. "כל מי שעודד אותי והחזיק שלטים בקהל, זה פשוט המס לי את הלב שהם עדיין מאמינים בי, וחזרתי לפה ועשיתי את מה שהתאמנתי אליו אז אני מאוד מרוצה מהתוצאה".

כשנשאלה מדוע החליטה לחזור, ענתה: "פחות או יותר ידעתי שאחזור מיד כשפרשתי אחרי כל מה שקרה בטוקיו. הפעם אני עושה את זה בשבילי, עבדתי הרבה על עצמי, ואני מאמינה בעצמי קצת יותר. אני פשוט חוזרת לכאן ומתחילה שוב את צעדיי הראשונים".

ביילס בתרגיל הקרקע
ביילס בתרגיל הקרקע | צילום: רויטרס
ביילס בתרגיל הקורה
ביילס בתרגיל סוס המשוכות | צילום: רויטרס

ביילס סיימה 5 נקודות לפני המתחרה וונג, שסיימה במקום השני עם ציון כללי של 59.1 - והעפילה לאליפות ארה"ב שתתקיים בסן חוזה, קליפורניה, בהמשך החודש. על רקע תשואות מהקהל, ביילס הגיבה במחוות חבטת אגרוף ובחיוך האופייני שלה לאחר שסיימה את אירוע הגמר.

הספוראית פרשה כזכור מגמר נבחרת הנשים באולימפיאדת טוקיו לאחר שסבלה ממה שמכונה "פיתולים" - חסימה מנטלית שגורמת למתעמלות לאבד את תחושת המיקום שלהן באוויר - ולאחר מכן בחרה לא להתחרות בארבעה גמרים אישיים, אבל היא כן חזרה להתחרות בתרגיל סוס המשוכות, וזכתה בארד לאחר שהשתמשה בירידה שונה ממה שתכננה. את מדליית הזהב קטפה אז חברתה לנבחרת ארה"ב, סוניסה לי.

כשנשאלה על עמדתה לגבי התחרות באולימפיאדת פריז בשנה הבאה, אמרה ביילס שהדברים "מתקדמים בכיוון הנכון. אנחנו עדיין בשלבי עבודה. המטרה העיקרית שלי הייתה להתחרות פה ואחר כך האליפויות. אחרי זה נסתכל על העולם ונראה. עד עכשיו זה הולך בכיוון הנכון אבל אני עדיין צריך לעבוד על עצמי, אני עדיין הולכת לשים את עצמי במקום הראשון".