אילון מאסק חזר בו: "רוצה לרכוש את טוויטר"

מנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם הודיע כי הוא מוכן להשלים את העסקה לרכישת הרשת החברתית במחיר ההצעה המקורי - שווי של 54.20 דולר למניה, בעלות כוללת של כ-44 מיליארד דולר. בטוויטר הסכימו למהלך

זמן צפייה: 11:16

האיש העשיר בעולם, מנכ"ל טסלה אילון מאסק, הציע אתמול (שלישי) להשלים את העסקה לרכישת טוויטר. מאסק נתן הצעה לטוויטר שלפיה העסקה תושלם במחיר ההצעה המקורי של מאסק, בשווי של 54.20 דולר למניה, בעלות כוללת של כ-44 מיליארד דולר - כך צוטט מקור שמעורה בפרטים ברשת ABC. מטוויטר נמסר כי היא מתכננת להסכים לעסקה של אמסק.

"קיבלנו את המכתב ממפלגות מאסק שהם הגישו", נמסר מהחברה. "כוונתתנו היא לסגור את העסקה ב-54.20 דולר למניה".

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

ביולי, נזכיר, הגישה טוויטר תביעה נגד מאסק על רצונו לסיים את ההתקשרות בין הצדדים. המשפט אמור להתחיל בעוד פחות משבועיים. הרשת החברתית העולמית האשימה את מאסק בהשתלטות ורכישה בכפייה של החברה, לצד הפרת הסכם הרכישה שעמד על 44 מיליארד דולרים - תוך פגיעה משמעותית בערך החברה ומניותיה.

מטוויטר נמסר כי "מאז חתימת הסכם המיזוג, מאסק ביזה שוב ושוב את החברה ואת העסקה, ויצר סיכון עסקי עבור טוויטר, לצד לחץ שהביא להורדת מחיר המניה שלה". מאסק, מצידו, צייץ בתגובה לתביעה: "אוי, האירוניה".

שבוע לפני כן פנה מאסק לרשות לניירות ערך, וביקש לחזור בו מהסכם הרכישה, בטענה שטוויטר הפרה אותו כי סירבה להעביר אליו מידע על חשבונות הספאם והבוטים באתר. לאחר הגשת התביעה מצד טוויטר אתמול, נמסר מטעם החברה כי "מאסק כנראה מאמין שהוא, בניגוד לכל צד אחר בהסכם, חופשי לשנות את דעתו, להשליך את החברה לפח, לשבש את פעילותה ולהרוס את הערך של בעלי המניות".

מאז שמאסק הסכים לרכישת החברה בסך 54.20 דולרים למניה, באפריל האחרון, מחיר המניה של טוויטר ירד ל-34.06 דולרים. טוויטר, שהמשרד הראשי שלה יושב בסן פרנסיסקו שבמערב ארצות הברית, תבעה את מאסק בדלאוור שבמזרח ארצות הברית - שם העסקים שלה רשומים ושם נדונות תביעות אזרחיות רבות המעורבות בעסקים. במקרה זה, טוויטר ביקשה מהשופט לאלץ את מאסק לממש את הצעתו ולרכוש את החברה במחיר של 44 מיליארד דולרים, כפי ששני הצדדים סיכמו.