חודשיים לבחירות בארה"ב: טראמפ סוגר את הפער מול ביידן

הנשיא האמריקני נמצא במצב הטוב ביותר מבחינה פוליטית שהיה בו מאז פרוץ מגפת הקורונה - לאחר שבחר להתמקד בנושאי חוק וסדר, שינה את מוקד השיח הציבורי ושלל את הלגיטימציה של הצבעה דרך הדואר

זמן צפייה: 08:15

בדיוק חודשיים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית ושבוע אחרי הוועידה הרפובליקנית המוצלחת שכינס, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ נמצא היום (חמישי) במצב הטוב ביותר מבחינה פוליטית שהיה בו מאז פרצה מגפת הקורונה. המועמד של המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, לא נחלש באופן מובהק, אבל ככל הנראה טראמפ סגר את הפער עם מצביעים שלפני חודש אמרו כי טרם החליטו מה יצביעו ועכשיו כבר לא חוששים להזדהות.

במדינות המתנדנדות שהכריעו את הבחירות הקודמות לטובת טראמפ, הפער לטובתו של ביידן קטן מזה שהיה לטובתה של הילרי קלינטון חודשיים לפני הבחירות ב-2016. טראמפ אף הצליח במהלך השבועות האחרונים לשנות את השיח - פחות מדברים על הקורונה וקרוב ל-200 אלף הקורבנות שגבתה ויותר על מה שטראמפ אוהב - חוק וסדר, כשהרטוריקה היא שהשמאל הרדיקלי והאנרכיסטי משתולל ברחובות, תוך הפחדתם של תושבי הפרברים השלווים, אלה שהכריעו את הבחירות הקודמות לטובתו, כי אם יצביעו הפעם לביידן, רכושם ייבזז.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההורים נדבקו בקורונה – אך שלחו את ילדיהם לבתי הספר

ממשלת אוקראינה החליטה רשמית להגביל התקהלויות בחגים באומן

גמזו לאחר החלטת קבינט הקורונה: "התפרצות מטרידה במגזר החרדי"

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

כמו כן, הדרך של טראמפ לקדנציה שנייה עוברת דרך זריעה כבר מעכשיו של דה-לגיטימציה לתוצאות, אם יראו שהוא הפסיד, באמצעות פגיעה בלגיטימיות של הצבעה בדואר בטענה הלא מוכחת כי באמצעות ההצבעה המדוורת ייגרמו זיופים נרחבים. גם בטענה הזאת הנשיא לא דייק.

מה שנשלח עד כה בדואר מוועדות הבחירות שמנהלות את ההצבעה הן הזמנות לציבור לפנות ולבקש פתק הצבעה בדואר. במרילנד למשל, קיבלו את הזמנות רק מצביעים רשומים. שם המצביע רשום, מודפס ואינו ניתן לשינוי ומוצמדים לו ברקוד ומספר זיהוי ייחודי. כך, 60 יום לפני הבחירות, נדמה שהפעם זה יהיה צמוד ומותח, לא רק עד ליל תוצאות הבחירות עצמו, אלא גם במהלך כל הימים שאחריו.