ההצגה שמעוררת מחלוקת בארה"ב: כפיל של טראמפ "נרצח"

סערה סביב מחזה בארה"ב: בעיבוד מודרני להצגה "יוליוס קיסר" בניו יורק מוצגת סצינת התנקשות באדם בדמותו של דונלד טראמפ - אם כי שמו של הנשיא לא נאמר באופן מפורש

לא רק בישראל סוערות הרוחות במאבק סביב צנזורה תרבותית: הצגה במרכז לאמנויות הבמה בניו יורק, בה מוצגת סצינת התנקשות לכאורה בנשיא טראמפ, עוררה זעם - וכבר הובילה להסרת חסויות. במסגרת ההצגה נרצח בדקירות סכין שחקן שלבוש ומאופר כמו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ואחד מבניו של הנשיא הגיב בזעם על המחזה הפרובוקטיבי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המחזה בלב הסערה הוא "שייקספיר בפארק", עיבוד מודרני למחזה הקלאסי "יוליוס קיסר", והוא צפוי לעלות השבוע לבמות. בתפקיד הדיקטטור של האימפריה הרומית "משתתף" בהצגה נשיא ארצות הברית: בעיבוד מופיע שחקן בפאה הדומה לשערו של טראמפ ובחליפה.

חברת התעופה "דלתא" כבר הודיעה אמש (ראשון) שהיא מסירה את החסות להצגה, וגם "בנק אמריקה" הצטרף למהלך. בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, הגיב בציוץ: "אני תוהה כמה מה'אמנות' הזו ממומנת על ידי משלמי המסים? שאלה רצינית, מתי 'אמנות' הופכת לאמירה פוליטית והאם זה גורם לשינוי?".

"לא משנה מה העמדה הפוליטית שלך, ההצגה הגרפית הזו לא משקפת את ערכינו", נכתב בהודעת דלתא. "החזון האמנותי והיצירתי שלהם חצה את גבול הטעם הטוב". במאי ההצגה, אוסקר יוסטיס, הסביר מנגד את חשיבות ההצגה והעיבוד הנוכחי: "המחזה יוליוס קיסר עוסק בשאלה כמה שבירה הדמוקרטיה".