נכנעו לאיום פיפ"א: הקפטנים לא יענדו סרט בצבעי הגאווה

לאחר שהתאחדות הכדורגל העולמית הודיעה כי תטיל סנקציות, הקפטנים של שבע נבחרות אירופיות בחרו שלא לענוד את סרטי OneLove בצבעי הקשת. "אנחנו מאוכזבים, אך לא נוכל להעמיד את השחקנים שלנו בפני הרחקה", מסרו הנבחרות שמשחקות בקטר, שאוסרת על יחסים חד-מיניים בשטחה

קפטן נבחרת אנגליה, הארי קיין, עומד סרט בצבעי הגאווה
קפטן נבחרת אנגליה, הארי קיין, עומד סרט בצבעי הגאווה | צילום: רויטרס

הקפטנים של שש נבחרות אירופיות המשתתפות במונדיאל, ביניהם הקפטן האנגלי הארי קיין, הודיעו כי הם לא יעלו לשחק עם סרט קפטן של "OneLove" בצבעי הגאווה, לאחר שכבר תכננו לעשות כן, וזאת בטענה כי פיפ"א הבהירה שהם יעמדו בפני סנקציות ספורטיביות שונות, ביניהן הרחקה של הקפטן מכר הדשא. כך דווח ב-"גרדיאן".

בנוסף לקיין, הקפטנים של נבחרות בלגיה, דנמרק, גרמניה, הולנד, שוויץ ו-ווילס כבר תכננו כאמור לעלות עם הסרט בצבעי הקשת במהלך המשחקים בקטר - בה יחסים חד-מיניים אינם חוקיים. פיפ"א קראה לכל הקפטנים לענוד סרטים שונים, שמקדמים נושאים חברתיים אחרים.

אוהדי נבחרת אנגליה
אוהדי נבחרת אנגליה | צילום: רויטרס

בהצהרה משותפת של שבע התאחדויות הכדורגל של הנבחרות המדוברות נמסר: "פיפ"א הייתה מאוד ברורה שהיא תטיל סנקציות אם הקפטנים שלנו יעלו עם הסרט למשחק. כפדרציות לאומיות לא נרשה לעצמנו להעמיד את השחקנים שלנו בפני סנקציות ספורטיביות שכוללות הרחקות, אז בקשנו מהם לא לענוד את את סרטים האלה במהלך משחקי המונדיאל".

"היינו מוכנים לשלם קנסות שבדרך כלל יוטלו על הפרת תקנות, והייתה לנו מחוייבות לענוד את סרטי הזרוע, אך לא נוכל להציב את השחקנים שלנו בפני סכנה של הרחקה מהדשא", הוסיפו בהצהרה המשותפת, והמשיכו: "אנחנו מאוד מתוסכלים מהחלטת פיפ"א שאנחנו מאמינים שהיא חסרת תקדים. הודענו לפיפ"א בחודש ספטמבר שאנחנו רוצים לענוד את הסרטים על מנת להביע תמיכה בהכלה בכדורגל, אך לא קיבלנו תשובה. השחקנים והמאמנים שלנו מאוכזבים. הם תומכים גדולים של הכלה והם יביעו תמיכה בדרכים אחרות".

לקפטן נבחרת צרפת, הוגו לוריס, הייתה דעה אחרת להשמיע, והוא טען כי "פיפ"א היא זו שמארגנת את התחרות וזה תפקידה לקבוע נהלים רגולטוריים". עוד הוסיף הקפטן של אלופת העולם: "השחקנים שלנו כאן כדי לשחק כדורגל וכדי לייצג את המדינות שלנו מבחינה ספורטיבית. אני מעדיף להישאר 'בקופסה שלי'. אני שחקן ואני כאן כדי לשחק. יש הרבה גורמים שאפשר לתמוך בהם, אבל פיפ"א אחראית על כל עניין הארגון".