הטרור בווינה: 4 הרוגים ו-15 פצועים, לפחות מחבל אחד לא נתפס

הרשויות באוסטריה אישרו כי המתקפה בוצעה בשש זירות בבירה, כאשר המרכזית מחוץ לבית הכנסת המרכזי בעיר. אחד המחבלים, שנשא חגורת נפץ, נורה למוות. מצוד מתנהל אחר שאר המחבלים

זמן צפייה: 00:54

הרשויות באוסטריה אישרו הבוקר (שלישי) כי שני גברים ואישה, נהרגו בפיגועים בשישה מוקדים במרכז הבירה וינה, אבל סוכנות הידיעות האוסטרית דיווחה על ארבעה הרוגים. 15 בני אדם נוספים נפצעו, שבעה מהם במצב קשה. הזירה המרכזית הייתה מחוץ לבית הכנסת המרכזי בבירה האוסטרית. הרשויות הנחו את התושבים המקומיים להסתגר בבתיהם והתחבורה הציבורית הופסקה. היורים פתחו באש לעבר קבוצות אנשים בעיקר בברים, באמצעות כלי נשק אוטומטיים כשהם מנצלים את הערב האחרון שבו המקומות פתוחים לפני שאוסטריה נכנסת לסגר.

המשטרה המקומית הודיעה כי מפגע אחד לפחות, שהיה איסלאמיסט ונשא חגורת נפץ שהתגלתה כסרק, נורה למוות, וכוחות ביטחון נוספים מנהלים מצוד אחר שאר המחבלים, שהוגדרו על ידי שר הפנים המקומי חמושים ומסוכנים. יחידה מיוחדת של כוחות הביטחון פרצה לדירת המפגע לטובת חקירת האירוע.

זירת אירוע הירי בווינה
זירת אירוע הירי בווינה | צילום: רויטרס
זירת הירי בווינה
זירת הירי בווינה | צילום: חדשות 13

שמואל, חזן בית הכנסת שהותקף, סיפר לחדשות 13: "עזבנו את בית הכנסת לקראת שש בערב אחרי התפילה, ממה שאני מבין בית הכנסת היה ריק וממה שאנחנו מבינים הנפגעים לא מהקהילה היהודית. קיבלנו הנחייה מהקהילה היהודית להשאר בבית".

עוד אמר: "מהסרטונים שיש בתקשורת רואים אדם לבוש לבן עם רובה רץ לכיוון בית הכנסת ויורה לעבר הרחוב. כרגע מתקיים מרדף אחרי היורים, ישנם שלושה חשודים. המשטרה מדווחת על 50 יריות".

הקהילה היהודית המקומית הודיעה לחבריה: "נשמעו יריות ברובע 1, ליד בית הכנסת. שלושה מתנקשים עדיין מסתובבים חופשי. שום מסר שזה קשור אלינו באופן ישיר, ובכל זאת, היו מוכנים למקרה שיתברר. בבקשה את כל הכיפות להוריד ולהישאר בפנים. מי שנמצא בבתי כנסת סוגר את הדלת".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2011022202' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מזירת הירי בווינה' poster='' kid='1_i9zsk7lu' duration='14'']

שליח חב"ד בווינה מסר: "מדובר בבית כנסת לא פעיל במיוחד, בעיקר בשבתות ומעט בימי חול. הציבור היותר דתי גר ומתפלל ברובע השני. עוד לא ברור אם יש הקשר יהודי".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2011022158' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מזירת הירי בווינה' poster='' kid='1_h3j2tyum' duration='11'']

בשנת 1981 הותקף אותו בית כנסת על ידי טרוריסטים פלסטינים במהלך טקס בר מצווה. בהתקפה נרצחו שני בני אדם ו-30 נפצעו.