בפעם הרביעית: ספרד זכתה ביורו אחרי ניצחון דרמטי על אנגליה

נבחרת ספרד הוכתרה לאלופת אירופה בכדורגל בפעם הרביעית בתולדותיה, לאחר שניצחה 1:2 את נבחרת אנגליה בגמר יורו 2024, בזכות שער ניצחון של מיקל אויארסאבל בדקה ה-87

זמן צפייה: 00:21

אלופת אירופה החדשה: במשחק דרמטי במיוחד, נבחרת ספרד ניצחה הערב (ראשון) את אנגליה בתוצאה 1:2 בגמר יורו 2024 שהתקיים באצטדיון האולימפי בברלין שבגרמניה, וזכתה בפעם הרביעית בתולדותיה באליפות אירופה בכדורגל.

לאחר מחצית ראשונה די מאוזנת מבחינת יכולת, שהסתיימה בתוצאה מאופסת, ספרד יצאה בטירוף למחצית השנייה, וניקו וויליאמס כבש את הראשון כדקה וחצי מתחילת המחצית. קול פאלמר כבש לזכות אנגליה בדקה ה-73 והשווה את התוצאה ל-1:1, אך בדקה ה-87 כבש מיקל אויארסאבל את שער הניצחון הדרמטי לזכות הספרדים.

גמר יורו 2024, ספרד נגד אנגליה
רגעים אחרי הזכייה: שחקני נבחרת ספרד בגמר יורו 2024 | צילום: רויטרס
שחקני נבחרת ספרד חוגגים את הזכייה באליפות אירופה
שחקני נבחרת ספרד חוגגים את הזכייה באליפות אירופה | צילום: רויטרס
גמר יורו 2024, ספרד נגד אנגליה
רגעים אחרי הזכייה: שחקני נבחרת ספרד בגמר יורו 2024 | צילום: רויטרס

נבחרת ספרד, שזכתה בעבר שלוש פעמים בטורניר (1964, 2008 ו-2012), הגיעה למשחק הגמר לאחר טורניר מוצלח מאוד מבחינתה. הנבחרת של לואיס דה לה פואנטה החלה את דרכה בבית ב' של הטורניר, במסגרתו ניצחה 0:3 את קרואטיה, ו-0:1 את נבחרות איטליה ואלבניה. מהמקום הראשון בבית המשיכה לשמינית הגמר, שם הביסה 1:4 את גיאורגיה. ברבע הגמר פגשה את גרמניה המארחת וניצחה אותה 1:2 בהארכה. באותה התוצאה ניצחה גם את צרפת במשחק חצי הגמר.

שחקן נבחרת ספרד, לאמין ימאל
שחקן נבחרת ספרד, לאמין ימאל | צילום: רויטרס
שחקן נבחרת אנגליה, אולי וויטקינס
שחקן נבחרת אנגליה, אולי וויטקינס | צילום: רויטרס

נבחרת אנגליה של גארת' סאותגייט' ספגה ביקורת על היכולת שהפגינה במהלך המשחקים, אך למרות זאת הצליחה להגיע עד למשחק על הגביע. אנגליה פתחה את הטורניר בבית ג', בו ניצחה 0:1 את סרביה, וסיימה בתוצאות תיקו מאכזבות 1:1 מול דנמרק ו-0:0 מול סלובניה. למרות זאת, אנגליה העפילה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית, שם גברה 1:2 על סלובקיה. ברבע הגמר גברה על שוויץ 3:5 בדו-קרב פנדלים, אחרי 1:1 בתום 120 דקות. בחצי הגמר ניצחו האנגלים 1:2 את הולנד.