המשבר בוונצואלה: נציגי הצדדים יערכו שיחות שלום נוספות באוסלו

ממשלת נורווגיה הודיעה שתקיים פסגה נוספת בין נציגי המשטר והאופוזיציה במהלך שבוע הבא - זאת לאחר שבתחילת החודש החל מו"מ. הנשיא מדורו ומתנגדו העיקרי גואידו הביעו אופטימיות בנוגע לשיחות

המשבר הפוליטי בוונצואלה: ממשלת נורווגיה הודיעה היום (ראשון) כי היא תקיים שיחות שלום בבירתה, אוסלו, בין נציגי האופוזיציה למשטר הנוכחי במטרה למצוא פיתרון למשבר במדינה הדרום אמריקנית שיוסכם על שני הצדדים. בהודעה נמסר כי המפגש ייערך בשבוע הבא.

בהצהרה שפורסמה ע"י שרת החוץ הנורווגית, אינה סוריידה, נכתב כי "השחקנים המרכזיים בקראקס ישתתפו בשיחות". לדבריה "נורווגיה תהיה מחויבת לכל הסכם שיושג כתוצאה מהפסגה המתוכננת".

לכתבות נוספות בנושא:

רוח גבית: ארה"ב תתמרץ את צבא ונצואלה כדי שיתנגד לנשיא מדורו

נשיא ונצואלה: "הבסנו את ניסיון ההפיכה של האופוזיציה"

"החל שלב המהפכה הסופי": גואידו השתלט על בסיס צבאי בוונצואלה

הפגנות אלימות בונצואלה | צילום: רויטרס

שני הצדדים הביעו נכונות לקיום השיחות, זאת לאחר שמוקדם יותר החודש נציגיהם כבר קיימו שיחות בנורווגיה. ראש האופוזיציה, חואן גואידו, התייחס לשיחות הצפויות: "נדבר עם הממשלה הנורווגית ועם נציגי המשטר". גם יריבו הפוליטי, הנשיא ניקולאס מדורו, אמר כי הוא מוכן לעבוד על חתימת הסכמים.

מדורו וגואידו לא יגיעו בעצמם לאוסלו ובמקומם יישלחו משלחות שייצגו את שני הצדדים. מטעמה של האופוזיציה יוביל את השיחות סטאלין גוזנאלס, ראש עיריית קראקס לשעבר. ואילו את המשלחת הממשלתית יוביל שר התקשורת, הקטור רודריגז.

ההחלטה להגיע לדיונים באוסלו התקבלה ברגשות מעורבים בין המוחים בוונצואלה. מחד, יש כאלה שמאמינים כי השיחות יסייעו בהעברת השלטון לאופוזיציה. ומאידך, ישנם מחנות שלא מעוניינים בקיום השיחות מאחר וניסיונות קודמים לנהל דיאלוגים עם המשטר כשלו. גואידו התייחס לנושא ואמר: "נציגי המשטר לא יצליחו לשטות בנו שוב. זו הסיבה שאנחנו ברחובות עד היום".

חואן גואידו,ראש האופוזיציה בוונצואלה
חואן גואידו,ראש האופוזיציה בוונצואלה | צילום: רויטרס

כזכור, ונצואלה נמצאת בסכסוך פוליטי מתמשך מאז נבחר ניקולס מאדורו לכהונה נוספת בתחילת השנה. זאת מאחר, והאופוזיציה טענה כי הבחירות זויפו. כתוצאה מכך, שבועיים לאחר השבעת מאדורו לנשיאות - הכריז על עצמו גואידו נשיא המדינה. מדינות המערב, בהן ארצות הברית, הביעו תמיכה במאבק האופוזיציה. עם זאת, רוסיה וסין תומכות בהמשך כהונתו של מדורו

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו | צילום: רויטרס