מוות ראשון מהאומיקרון בארה"ב - הפך לזן הדומיננטי במדינה

לאחר שגבר כבן 50, בעל מחלות רקע שלא היה מחוסן, הלך לעולמו מסיבוכי המחלה, הרשויות האמריקניות דיווחו כי אחוז הנדבקים בזן החדש קפץ ל-73% מכלל המאומתים לקורונה. ביידן נמצא שלילי לקורונה אחרי שנחשף לנדבק בנגיף במטוסו הנשיאותי

זמן צפייה: 00:23

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן האמריקני (CDC) עדכן הלילה (שלישי) על מקרה מוות ראשון בארצות הברית מוריאנט האומיקרון. גבר כבן 50, שהיה בעל מחלות רקע ולא מחוסן, הלך לעולמו בעקבות סיבוכי המחלה. במקביל, שיעור הנדבקים בזן החדש זינק ל-73% מכלל המאומתים לקורונה. זאת, לאחר שהשיעור בשבוע שעבר עמד על 12%, ובשבוע לפניו על 3% בלבד.

כמו כן, הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן נמצא שלילי לקורונה, לאחר שנחשף לנדבק בנגיף במטוסו הנשיאותי. יש לציין כי ברחבי ארצות הברית מספר החולים הפעילים בקורונה הוא הגבוה ביותר, שם יש כ-10.5 מיליון. מעבר לכך, עד כה כ-828 אלף אמריקנים הלכו לעולמם בעקבות סיבוכי המחלה, ו-40 מיליון כבר החלימו.

בתוך כך, ברקע חג המולד המתקרב, ארגון הבריאות העולמי הפציר בחוגגים לבטל את התוכניות לחג. "תוכניות שבוטלו עדיפות מחיים שהפסיקו", אמר ראש הארגון, והוסיף כי כעת יש נתונים שמעידים כי התפשטות האומיקרון מהירה במיוחד, לעומת זאת של זן הדלתא. עם זאת, בעוד שמדינות רבות באירופה נכנסות לסגר, ממונה הקורונה האמריקני, אנתוני פאוצ'י, עדכן כי לא יהיו הגבלות חמורות בארצות הברית.