העיתונאית שמחתה בשידור חי על המלחמה באוקראינה נמלטה מרוסיה

ב-14 במרץ פרצה מרינה אובסיאניקובה, שעבדה בערוץ הראשון ברוסיה - המופעל על-ידי הממשלה - לשידור עם שלט שקורא לעצור את המלחמה ועליו כתוב, בין היתר: "אל תאמינו לתעמולה, הם משקרים לכם כאן". היא הושמה במעצר בית שממנו ברחה ולאחר מכן נמלטה מרוסיה. פרקליטה: "היא תחת הגנתה של מדינה אירופית"

זמן צפייה: 00:10

העיתונאית מרינה אובסיאניקובה, שעבדה בערוץ הראשון ברוסיה שמופעל על ידי הממשלה ופרצה לשידור עם שלט שקורא "עצרו את המלחמה! לא למלחמה! אל תאמינו לתעמולה, הם משקרים לכם כאן" - ברחה מהמדינה יחד עם בתה. כך דווח היום (שני). אוביסאניקובה הואשמה אז בהפצת "פייק נייוז" על המלחמה באוקראינה. היא נמלטה תחילה ממעצר הבית שהושת עליה ולאחר מכן, כאמור, מרוסיה.

אובסיאניקובה נמצאת כעת "תחת הגנתה של מדינה אירופית", אמר עורך דינה דמיטרי זחבטוב, וסירב להרחיב כי "זה עלול להיות בעיה עבורה".

אובסיאניקובה פרצה ב-14 במרץ לתוכנית החדשות הנצפית ביותר ברוסיה ונלקחה, כאמור, למעצר בתחנת המשטרה. בסרטון שצילמה לפני התקרית אמרה: "לצערי, בשנים האחרונות עבדתי בערוץ אחד והייתי מעורבת בתעמולה של הקרמלין. עכשיו אני מתביישת בזה".

"מה שקורה באוקראינה הוא פשע ורוסיה היא התוקפת. האחריות לתוקפנות הזו היא של איש אחד: ולדימיר פוטין. אבא שלי אוקראיני, אמא שלי רוסייה והם מעולם לא היו אויבים. לא אמרנו כלום ב-2014 כשזה רק התחיל. לא הפגנו כשהקרמלין הרעיל את נבאלני. רק צפינו בשקט במשטר הלא-אנושי הזה"