בעקבות חוק שמרני: בתי ספר בארה"ב החרימו ספרי תנ"ך

לאור חוק שמרני שאושר במדינת יוטה, לפיו יש להוציא מבתי ספר ספרים בעלי תוכן מיני מוחצן, הוגשה תלונה נגד התנ"ך בטענה כי הספר מכיל חומרים פורנוגרפיים ובלתי ראויים בעבור ילדים. ועדת המחוז קבעה כי תכני התנ"ך אכן מיניים בצורה לא ראויה - והספרים הוסרו מלפחות שבעה ספריות של בתי ספר

ספרים
ספרים | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

ארצות הברית: ספרי תנ"ך הוצאו מספריות של בתי ספר במחוז דיוויס שבמדינת יוטה, זאת בעקבות חוק שמרני לפיו יש להוציא מבתי ספר ספרים בעלי תוכן מיני מוחצן, כך פורסם היום (ראשון) בוושינגטון פוסט.

התלונה שגרמה להוצאת ספרי התנ"ך מבתי הספר היסודיים ומחטיבות הביניים במחוז  הוגשה בחודש דצמבר האחרון בעקבות אישור החוק, בטענה שמדובר בספר המכיל חומרים פורנוגרפיים ובלתי ראויים בעבור ילדים. בהמשך לתלונה, אשר הוגשה כפעולה מחאתית כנגד החוק החדש, קבעה ועדה חינוכית של המחוז כי תכני התנ"ך אכן מיניים בצורה לא ראויה, אשר אינה עומדת בקנה אחד עם הסטנדרט החדש שמציב החוק. בעקבות זאת, הוסרו ספרי תנך מלפחות שבעה ספריות של בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במחוז.

ספר תנ''ך
ספר תנ''ך | צילום: canva

יוטה נחשבת לאחת המדינות בעלות מספר החוקים הגבוה ביותר בארצות הברית בנוגע להחרמת ספרים שאינם מוצאי חן בעיניהם של המחוקקים השמרנים. כנגד החוק החדש שמאפשר להוציא ספרים בעלי תוכן מיני מבתי הספר, נמתחה ביקורת רבה מצד פעילים דמוקרטיים.

ג'ונתן פרידמן, מנהל הארגון "Pen America" למען חופש הביטוי, אמר כי "זה ממחיש כיצד טקסט בעל חשיבות היסטורית עולמית כמו התנ"ך עלול להיזרק לערמת הספרים המוחרמים בעקבות בחינה שלו על בסיס החוק החדש".