עם 500 שוטרים ו-22 מסוקים: נלכד ברון הסמים המבוקש בקולומביה

דאירו אנטוניו אוסוגה, שידוע בכינויו "אוטוניאל", שימש כמנהיגו של "קרטל המפרץ" ששלט על נתיבי הברחה גדולים של קוקאין דרך הג'ונגלים. נשיא קולומביה דוקה: "כמו נפילת אסקובר בשנות ה-90"

זמן צפייה: 03:02

קולומביה: 500 שוטרים ו-22 מסוקים השתתפו במבצע ענק שבסופו נלכד דאירו אנטוניו אוסוגה, שידוע בכינויו "אוטוניאל" - סוחר הסמים המבוקש ביותר במדינה ומנהיג "קרטל המפרץ" ששלט על נתיבי הברחה גדולים של קוקאין דרך הג'ונגלים. טרם לכידתו, רקצות הברית הציעה פרס כספי בגובה 5 מיליון דולרים עבור מידע שיובל אליו.

נשיא קולומביה, איוואן דוקה, אמר בתגובה לליכדתו של גדול סוחרי הסמים במדינה כי "מדובר במהלומה הקשה ביותר נגד הברתח סמים במדינתנו. הפגיעה הזו ניתנת להשוואה רק לנפילתו של פבלו אסקובר בשנות ה-90". עוד אמר דוקה כי שוטר אחד נהרג במהלך המרדף אחר אוסוגה.

דאירו אנטוניו אוסוגה אוטוניאל ברון סמים קולומביה
אוסוגה לאחר המעצר | צילום: צילום: רויטרס

דאירו אנטוניו אוסוגה אוטוניאל ברון סמים קולומביה
לא שכחו את הסלפי | צילום: צילום: רויטרס

הרשויות בקולומביה מסרו כי בזכות מידע מודיעיני שהתקבל מארה"ב ובריטניה, כ-500 חיילים, בניהם לוחמי יחידות מיוחדות, ו-22 מסוקים השתתפו בחיפושים אחר "אוטוניאל" בג'ונגלים הסבוכים, כאשר האזור בו הסתתר אובטח על ידי 8 טבעות של אנשי גרילה.

בין הדברים בהם נאשם אוסוגה: הברחת סמים, רצח, סחיטה באיומים, חטיפה וגיוס בלתי חוקי של קטינים. כמו כן, אוסוגה הופיע בראש הרשימה במינהלת המאבק והאכיפה של סמים בארה"ב.