המלחמה באוקראינה: הפסקות חשמל נרחבות בעקבות הפגזות רוסיות

האוקראינים מדווחים על פגיעות טילים ששיגר הצבא הרוסי בכמה מוקדים ברחבי המדינה. נזק משמעותי נגרם לתשתיות, ביניהן גם מתקני אנרגיה. לפי שעה ידוע על שלושה הרוגים בהפגזות. בקייב, וגם במולדובה השכנה, מדווחים על הפסקות חשמל

זמן צפייה: 00:06

המלחמה באוקראינה: באוקראינה דיווחו אחר הצהריים (רביעי) על פגיעות ונפילות של טילים ששיגרה רוסיה, בכמה מוקדים ברחבי המדינה, ביניהם גם בבירה קייב ובאזור לבוב שבמערב. עד כה, נרשם נזק משמעותי לתשתיות "קריטיות" ביניהן גם למתקני אנרגיה. לפי שעה, שלושה בני אדם נהרגו. בקייב, שם סובלים מהיעדר גישה למים בעקבות התקיפות, וגם במולדובה השכנה, מדווחים על הפסקות חשמל רחבות היקף בעקבות ההפגזות הרוסיות.

בתוך כך, סגן ראש ממשלת מולדובה עדכן בחשבון הטוויטר שלו כי 50% מתשתיות החשמל של המדינה קרסו, וכי חלק גדול מתושבי המדינה נמצאים ב"חושך" וב"אפלה". התקיפות הרוסיות האחרונות נגד תשתיות אוקראיניות "קריטיות" ביניהן מתקני אנרגיה ומים, הן למעשה, חלק ממדיניות מתמשכת של הצבא הרוסי.

מטרת העל של המדיניות הזו היא לפגוע בתשתיות הקריטיות של האוקראינים לקראת החורף המתקרב במדינה, וכך - "להכניע" אותם בהקדם האפשרי. הרשויות בקייב ממשיכות לפעול על מנת להשיב את החשמל לאזורים השונים במדינה ולחדש את זרימת המים. באו"ם טענו כי המחסור בחשמל ובמים באוקראינה מוסיף לאיים על המדינה באסון הומניטרי.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

ביום שישי האחרון, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי טען בסרטון הלילי אותו הוא מפרסם מידי ערב, כי הבירה קייב ו-17 אזורים נוספים במדינתו סבלו ממחסור בחשמל בעקבות התקיפות הרוסיות על תשתיות האנרגיה האוקראיניות. לדבריו, גם התושבים במחוזות אודסה, ויניציה וטרנופול סבלו ממחסור בחשמל.

קודם לכן, ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל טען כי מחצית ממערכת האנרגיה של אוקראינה נפגעה כתוצאה מהמתקפות הרוסיות. הרשויות בקייב, שהזהירו מפני "כיבוי מוחלט", פעלו אז וכאמור, פועלות גם היום מסביב לשעון כדי להשיב את החשמל לאזורים השונים במדינה וזאת בגלל החורף הקשה שמתקרב, והטמפרטורות שממשיכות לצנוח ברחבי המדינה, כשבעיר הבירה כבר נרשם השלג הראשון ביום שישי האחרון.