"לא עמד בציפיות": פוצץ המו"מ בין ארה"ב לקוריאה הצפונית

כבר לאחר כמה שעות, הודיע נציג פיונגיאנג כי המפגש עם האמריקנים נפסק, בטענה כי הגיעו "בידיים ריקות, ונותרו בעמדתם ובגישתם הישנה". משרד החוץ של ארה"ב: "הבאנו רעיונות יצירתיים"

זמן צפייה: 00:29

פגישת השיחות הראשונה זה שמונה חודשים בין נציגי ממשל טראמפ לנציגיה של קוריאה הצפונית, פוצצה שעות אחדו בלבד לאחר שהחלה אתמול (שבת) בשטוקהולם. זאת, לאחר שקוריאה הצפונית הודיעה על סיום המשא ומתן, שנועד לפריצת דרך בשיחות בין שתי המדינות, שיזם הנשיא טראמפ בעניין תוכנית הגרעין של פיונגיאנג.

"המשא ומתן לא עמד בציפיותינו והופסק", אמר ראש המשלחת של קוריאה הצפונית למשא ומתן, קים מיונג-גיל. עוד הוסיף ראש המשלחת שארצות הברית הגיעה "בידיים ריקות ונותרה בעמדתה ובגישה הישנה שלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בצל המגעים עם ארה"ב: "קוריאה הצפונית שיגרה טיל לעבר יפן"

קוריאה הצפונית: "ארצות הברית אשמה בהקפאת המגעים בין המדינות"

דיווח: קים ז'ונג און הזמין את טראמפ לבקר בקוריאה הצפונית

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און | צילום: רויטרס

מחלקת המדינה האמריקנית, לעומת זאת, פרסמה הצהרה שבה לא נאמר במפורש כי הפגישה כשלה ורק הודיעה שהערותיה של קוריאה הצפונית אינן משקפות את התוכן הכללי או את רוח הדיון שנמשך מעל לשמונה שעות. "ארה"ב הביאה רעיונות יצירתיים וניהלה את הדיון בצורה טובה עם עמיתיה מקוריאה הצפונית", נאמר בהצהרה.

הפגישה שנערכה הייתה הדיון המפורט הראשון בין שתי המדינות מאז פברואר, כשהסתיימה פגישת הפסגה בהאנוי בין הנישא טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. למרות דברי ראשי המשלחת האמריקנית לפגישה על כך שהקוריאנים מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן בעוד שבועיים, מצד קוריאה הצפונית לא נמסרה כל הצהרה בעניין.

שיגור טיל של קוריאה הצפונית
שיגור טיל של קוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

רבים היו ספקנים בנוגע להמשך הדיונים ולא הופתעו מכך שהפגישה אתמול לא הובילה לשום מקום. למרות התבטאויותיו האופטימיות של טראמפ בנוגע ליחסיו עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, האחרון האיץ את ניסויי הטילים הבליסטיים של צבאו והוסיף לפעול בנושא מאגר הדלק הגרעיני שלו.

רק לפני פחות מחודש הודיעה קוריאה הדרומית כי שכנתה הצפונית שיגרה שני טילים בלתי מזוהים מפיונגיאנג לעבר ים יפן - שעברו מרחק של כ-330 קילומטרים. ממשרד החוץ היפני נמסר כי הטילים לא נכנסו לטריטוריה של המדינה ושלא סיכנו את ביטחונה. מדובר בשיגור השמיני משטח המדינה מחצי האי בתוך שבועות, שמגיע גם הוא לפי ההערכות, בתגובה לתרגיל המשותף שקיימו ארצות הברית וקוריאה הדרומית.