ארה"ב תקפה מתקנים איראניים בסוריה, טילים פגעו בבסיס אמריקני

בתגובה לתקיפות נגד כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה בשבוע האחרון, צבא ארצות הברית תקף שני מתקני אחסון נשק ותחמושת במזרח סוריה, המשמשים את משמרות המהפכה האיראניים ומיליציות פרו-איראניות. לאחר מכן דווח כי שישה טילים ששוגרו מאזור גבול סוריה-עיראק פגעו בבסיס אמריקני במחוז דיר א-זור במזרח סוריה

עשן מעל בסיס של צבא ארה"ב במזרח סוריה

צבא ארצות הברית תקף הלילה (שישי) שני מתקנים במזרח סוריה, המשמשים את משמרות המהפכה האיראניים ומיליציות פרו-איראניות. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי התקיפות הגיעו בתגובה לתקיפות נגד כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה בשבוע האחרון. הבוקר דווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי כי שישה טילים פגעו בבסיס אמריקני במחוז דיר א-זור במזרח סוריה - וכי הטילים שוגרו מאזור הסמוך לגבול סוריה-עיראק.

התקיפות האמריקניות, שבוצעו על-ידי מטוסי קרב, כוונה נגד מתקני אחסון של נשק ותחמושת. נגד מתקני אחסון של נשק ותחמושת. מהפנטגון נמסר כי "ארצות הברית לא תסבול התקפות נגד כוחותיה", וכי ההתקפות נגד כוחות אמריקניים שמגובות על-ידי איראן הן "בלתי מקובלות וחייבות להפסיק". גורם בפנטגון אמר כי התקיפות האמריקניות לא היו בתיאום עם ישראל.

בתוך כך, לפנות בוקר דווח על נפילה של חפץ לא מזוהה בטאבה, הסמוכה לאילת בגבול ישראל-מצרים, וכתוצאה מכך נפצעו שישה אזרחים מצריים. שעות לאחר מכן , דובר צבא מצרים מסר בהודעה רשמית: "מל"ט אחד, שזהותו בלתי ידועה, נפל היום לפנות בוקר ליד אחד המבנים הסמוכים לבית החולים בטאבה. האירוע הביא לפציעתם של 6 אנשים שיצאו כבר מבית החולים לאחר שקיבלו טיפול רפואי. האירוע נמצא בחקירה ע"י ועדה מטעם גורמים הנוגעים בדבר".

מסוף בגין, מעבר טאבה
גבול ישראל-מצרים, מעבר טאבה (ארכיון) | צילום: פלאש 90

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר הבוקר כי "בשעות האחרונות זוהה איום אווירי במרחב הים האדום, להבנתנו זה מקור הפגיעה במצרים". האיום האווירי היה ככל הנראה מל"ט, שעדיין לא ידוע מהיכן שוגר אך צה"ל יירט אותו בשמי סיני.