בתגובה לתקיפת מל"ט איראני: חיל האוויר האמריקני תקף בסוריה

מהפנטגון נמסר כי צבא ארה"ב ביצע "תקיפות אוויריות מדויקות" במזרח סוריה, זאת לאחר שכלי טיס בלתי מאויש תקף בסיס אמריקני בעיר הסורית אל-חסכה - וגרם למותו של קבלן אמריקני ולפציעתם של חמישה חיילים אמריקנים וקבלן נוסף. שר ההגנה אוסטין: "אף אחד לא ייפגע בחיילים שלנו ללא עונש"

תקיפה בסוריה (ארכיון)
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

חיל האוויר של צבא ארצות הברית ביצע "תקיפות אוויריות מדויקות" במזרח סוריה, כך דיווח הלילה (שישי) הפנטגון, זאת לאחר שכלי טיס בלתי מאויש התקיף בסיס אמריקני בעיר הסורית אל-חסכה - וגרם למותו של קבלן אמריקני ולפציעתם של חמישה חיילים אמריקנים וקבלן נוסף.

לפי הפנטגון, התקיפות האמריקניות בוצעו נגד מתקנים ששימשו קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראנית במזרח סוריה. "בהוראת הנשיא ביידן, אישרתי לכוחות הפיקוד המרכזי של ארה"ב לבצע הלילה תקיפות אוויריות מדויקות במזרח סוריה נגד מתקנים המשמשים קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה האיסלאמית", מסר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, "התקיפות האוויריות בוצעו בתגובה למתקפה היום וכן לסדרת התקפות האחרונות נגד כוחות הקואליציה בסוריה על ידי קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה".

לויד אוסטין מזכיר המדינה האמריקני בפראג
מזכיר המדינה האמריקני לויד אוסטין | צילום: רויטרס

"כפי שהבהיר הנשיא ביידן", הוסיף אוסטין, "אנו ננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על עמנו ותמיד נגיב בזמן ובמקום שנבחר. אף אחד לא ייפגע בחיילים שלנו ללא עונש. מחשבותינו עם המשפחה ועמיתיו של הקבלן שנהרג ועם אלה שנפצעו בפיגוע מוקדם יותר היום".

שניים מאנשי השירות הפצועים טופלו במקום, בעוד ששלושה אנשי שירות נוספים והקבלן שנפצע פונו להמשך טיפול במתקנים רפואיים של כוחות הקואליציה בעיראק.