סוריה מאשרת: משלחת אמריקנית נועדה בדמשק עם בכיר במשטר אסד

בכירים אמריקנים ביקרו במדינה לפני כחודשיים, ודנו בסנקציות על דמשק ובשחרור השבויים האמריקנים. ראש המועצה לביטחון לאומי של אסד הבהיר: לא נקיים דיון לפני שכוחות ארה"ב יצאו מסוריה

נשיא סוריה, בשאר אסד, משוחח עם ממשלתו
נשיא סוריה, בשאר אל-אסד | צילום: רויטרס

סוריה אישרה היום (שני) את הדיווח שפורסם מוקדם יותר הבוקר ב"וול סטריט ג'ורנל", לפיו בכירים אמריקנים ביקרו בדמשק, שם נועדו עם ראש המודיעין הסורי במשטרו של הנשיא בשאר אל-אסד. על פי הדיווח בעיתון "אל-וטן" הסורי, זו אינה הפעם הראשונה שבה הגיעו גורמים אמריקנים למדינה.

הצדדים, אשר נפגשו בחודש אוגוסט, דנו בין היתר בסנקציות על דמשק וכן על שחרור השבויים האמריקנים המוחזקים בסוריה. ראש המודיעין הסורי הבהיר למשלחת כי אין בכוונתם לקיים דיון לפני שכוחות ארה"ב יצאו משטח המדינה.

בין המשתתפים בשיחות, היה המנהל הבכיר ללוחמה בטרור במועצה לביטחון לאומי האמריקני, שהגיע בתמיכתו של הנשיא טראמפ ובתיאום עם משרד החוץ. ארה"ב לא קיימה יחסים דיפלומטיים עם סוריה מאז 2012.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סופית: היועמ"ש החליט שלא תיפתח חקירה פלילית נגד השרה גמליאל

15 ערים גדולות הודיעו: הגנים בשטחנו יפעלו רק 5 ימים בשבוע

גמזו: "נקצר את הבידוד ל-12 ימים ע"י בדיקה ביום העשירי"

בשאר אסד נושא נאום באוניברסיטה בדמשק
בשאר אסד נושא נאום באוניברסיטה בדמשק | צילום: רויטרס

בחודש שעבר דווח בעיתון "א שרק אל-אווסט" כי דיפלומטים ערבים מעריכים שנערך משא ומתן בין ישראל לסוריה. זאת, בעקבות הימנעות הממשל הסורי לגנות את חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, כפי שעשתה איראן. כמו כן, דווח כי בדמשק מבקשים לצאת מהבידוד המדיני באמצעות חידוש המשא ומתן, אך טרם התקבלה החלטה בנושא.