בעלת חנות בארה"ב סירבה להסיר דגל גאווה - ונרצחה: "בת ברית אמיתית של הקהילה"

לורה-אן קרלטון, בת 66, נמצאה בסמוך לחנות הבגדים שבבעלותה בקליפורניה, לאחר שנורתה ע"י חשוד שהסתכסך עמה בעקבות הדגל שתלתה בחלון הראווה של החנות. הבמאי ההוליוודי פול פייג ספד לה ואמר: "חברה נהדרת, חוסר הסובלנות חייב להסתיים"

דגל הגאווה
דגל הגאווה | צילום: שאטרסטוק

ארה"ב: לורה-אן קרלטון, בת 66, נמצאה בסמוך לחנות הבגדים שבבעלותה בסידר גלן שבקליפורניה, מזרחית ללוס אנג'לס, לאחר שנורתה על ידי חשוד שהסתכסך עמה בעקבות דגל הגאווה שתלתה בחלון הראווה של החנות.

לפי דיווח המשטרה המשטרה, החשוד קרא "הערות פוגעניות" כלפי הדגל, ואף קרע אותו בטרם ירה בלורה-אן לאחר שהתעמתה עמו. בעוד מותה של לורה-אן נקבע במקום, החשוד ברח רגלית מזירת הפשע ונמצא לאחר זמן קצר על ידי משטרת סן ברנרדינו כשהוא חמוש, ונורה למוות על ידי השוטרים במקום.

חברה של לורה-אן, הבמאי ההוליוודי פול פייג ("שושבינות"), תיאר אותה כ"חברה נהדרת" כאשר ספד לה בפוסט שפרסם בעמוד האינסטגרם האישי שלו. הוא הוסיף להביע את תנחומיו לבני משפחתה של לורה-אן ואמר כי היא הייתה "בת ברית אמיתית" של הקהילה הגאה.

מפגינים מניפים את דגלי הגאווה בארצות הברית
מפגינים מניפים את דגלי הגאווה בארצות הברית (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

"חוסר הסובלנות חייב להסתיים", כתב פייג, "כל מי שמשתמש בשפה פוגענית כלפי הקהילה הגאה חייב להבין את כובד משמעות המילים, אותן מילים יכולות לתת השראה למעשי אלימות נגד אנשים תמימים ואוהבים".

בעקבות הרצח, קבוצת פעילות להט"בית מקומית מסרה כי זהו "יום עצוב" לאזור כולו, והמשיכה להביע הוקרה ללורה-אן אשר "נהרגה כשהגנה על דגל הגאווה שבקדמת חנותה". בפוסט שפורסם בעמוד האינסטגרם של הקבוצה נכתב: "לורי לא הזדהתה כחלק מהקהילה הגאה, אך השקיעה מזמנה כדי לעזור ולהגן על כל חברי הקהילה".