ארה"ב: שרידי מטייל שנעלם לפני כמעט 40 שנה נמצאו בפארק לאומי

הנעדר הוא אזרח גרמני בן 27 שהתגורר במדינת קולורדו, ויצא לטיול סקי בן שלושה לילות. שרידיו אותרו בפארק הלאומי הרי הרוקי, אחרי שסופות שלגים ושריפות מנעו בעבר את איתור גופתו

פארק הרי הרוקי | צילום: רויטרס

סוף עצוב: שרידי מטייל שנעלם לפני כמעט 40 שנה נמצאו בפארק לאומי בארצות הברית. על פי ההערכות, השלד שאותר בפארק הרי הרוקי בשנה שעברה, הם שרידיו של אזרח גרמני בן 27 מפורט קולינס, שנעלם בפארק לפני כמעט 38 שנים.

ב-13 בפברואר 1983, רודי מודר, אזרח ממערב גרמניה שהתגורר בפורט קולינס שבמדינת קולורדו והיה מטפס הרים מנוסה, עזב את שביל אגם צימרמן לטובת טיול סקי בן שניים עד שלושה לילות, שבמסגרתו עוברים לפארק הלאומי שנקרא הרי הרוקי.

שותפו לדירה של מודר דאז, דיווח על היעדרותו כשישה ימים לאחר מכן - אך מאמצי החיפוש והחקירה הראשוניים היו מוגבלים בעקבות שלג כבד. המזון ושק השינה של אותו מטייל, לצד ציוד נוסף שלו, נמצאו בפתח קניון בוקס - אך לא אותרו עקבות נוספות שלו עד להפסקת החיפושים, בהמשכו של אותו החודש.

באוגוסט 2020, שרידי שלד נתגלו על ידי מטייל אחר באזור. החקירה הראשונית בזירה נבלמה שוב בעקבות שריפות גדולות שפרצו באזור. לאחר מכן שומרי הפארק לא יכלו לחזור ולחקור את הנושא עד הקיץ בשל הצטברות של שלגים רבים. לבסוף, נמצאו שרידים של ציוד וחפצים אישיים שלטענת השומרים שייכים למודר. רישומי השיניים, עם זאת, לא אפשרו תוצאות חד משמעיות.

גורמים רשמיים עמלו מול ממשלת גרמניה עד להחזרתו למדינת האם. צוות הפארק הלאומי רוקי מאונטיין מסר: "בעשרות השנים שלאחר היעלמותו של מודר, מאמצי החיפוש נמשכו מעת לעת על ידי צוות הפארק וצוותי החילוץ וההצלה של המחוז. הגילוי האחרון של שרידיו, מביאים לקיצה של פרשייה מצערת - בת כמעט ארבעה עשורים".