ארה"ב: ישראלי ועוד שלושה נעצרו בחשד לרצח כפול

כשנתיים לאחר הרצח גלעד פלד ושני אזרחים אמריקנים נעצרו בחשד שהוזמנו כרוצחים שכירים על ידי חשוד נוסף, שביקש להתנקש באדם שסחט אותו. מהחקירה עלה כי לפלד הועברו סכומי כסף גדולים, ולאחר הרצח נמחק התיעוד לכך

Capture
גלעד פלד, הישראלי שנעצר בארצות הברית | צילום: MNPD

כשנתיים אחרי רציחתם של שני תושבי העיר נאשוויל, בירת טנסי שבארצות הברית, המשטרה המקומית עצרה אתמול (שני) אזרח ישראלי ושלושה אזרחים אמריקנים, החשודים במעשה. על פי החשד, שלושה מהעצורים הוזמנו כרוצחים שכירים על ידי חשוד רביעי, כדי לרצוח את הולי וויליאמס בת ה-33 ו-וויליאם לנוואי בן ה-36.

בין החשודים נמצא גלעד פלד, ישראלי בן 47 מטקסס, ששירת בצה"ל בעברו, ושלושה גברים אמריקנים נוספים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. על פי האחראי על החקירה ג'ון דרייק, "מאחר והפשע בוצע דרך כמה מדינות במקביל, והצריך חקירה מורכבת - נעזרה המשטרה בכוחות של ה-FBI ובפרקליטות ארצות הברית".

על פי החשד, מאונד, אזרח אמריקני - נהג לבקר קרוב משפחה שלו בנאשוויל, כשבאחת הפעמים הוא יצר קשר באימייל עם הנרצחת - איתה היה לו בעבר מערכת יחסים. לפי החשד הוא ציפה לראות אותה בביקור הבא שלו בעיר.

אחרי הביקור האחרון שלו בנאשוויל, במסגרתו נפגש עם הנרצחת, מאונד קיבל סדרה של הודעות טקסט מוויליאם לנוואי, שלו היה קשר רומנטי עם וויליאמס. לפי החשד, לנוואי דרש תשלום ואיים לחשוף את הרומן של מאונד עם וויליאמס. בעקבות כך, מאונד שכר לפי החשד את שירותיו של פלד הישראלי, יחד עם שני האמריקנים הנוספים, כדי לסייע לו בהתמודדות עם סחיטתו ואיומיו של לנוואי.

מאונד, משך לכאורה סכומי כסף מקדמיים מחשבון הבנק שלו עבור פלד, שבאותו היום העביר אליו "דו"ח מודיעיני", לצד מעקב שבוצעו הנאשמים האמריקנים הנוספים אחרי הזוג. בהמשך, מאונד משך מחשבונו סכום נוסף של 150 אלף דולר, והעבירו לידי חשבון בנק שברשות פלד.

באותו היום, שני הנאשמים האמריקנים, חמושים בכלי נשק, התעמתו עם הזוג וויליאמס ולנוואי בחניית ביתה של וויליאמס בנאשוויל, ורצחו את לנוואי בכמה יריות. לאחר מכן, הנאשמים חטפו את וויליאמס ברכבם, יחד עם גופתו של לנוואי, והסיעו אותם לאתר בנייה במערב נאשוויל - שם רצחו ביריות גם אותו.

הגופות של השניים הושלכו באתר הבנייה, ובתוך שעות מהרצח נמחקו כל השיחות שיצרו הנאשמים עם הנרצחים באמצעות חשבון "Pinger", אותו פתחו לצורכי מעקב ושיח עימם. גם המכונית שבה נשאו את הגופות הוחזרה לחברה שממנה הושכרה, על ידי החשודים.

לאחר הרצח, הועברו לכאורה 750 אלף דולר נוספים לחשבונו של פלד, אותם אמור היה לחלוק עם יתר הנאשמים כתשלום לרצח של וויליאמס ולנוואי. בעקבות כל אלו, הארבעה נעצרו אתמול על ידי המשטרה. אם יורשעו, הנאשמים צפויים לבלות את שארית חייהם בכלא.