המתח בין ארה"ב לסין מחריף: האמריקנים פינו קונסוליה בסצ'ואן

היחסים המתוחים בין שתי המעצמות רשמו הסלמה נוספת, כאשר האמריקנים החליטו לפני מספר ימים לסגור את הקונסוליה הסינית בטקסס. בתגובה, דרשה בייג'ינג לפנות את הנציגות של ארה"ב בעיר צ'נגדו

זמן צפייה: 09:57

המשבר מחריף: ארה"ב סגרה היום (שני) את הקונסוליה האמריקנית בעיר צ'נגדו שבמחוז סצ'ואן בסין –לאחר שנדרשה לעשות זאת על ידי הסינים. זאת, בתגובה לסגירת הקונסוליה הסינית בטקסס בשבוע שעבר.

בטרם פקיעת הדד-ליין שניתן לארה"ב לפנות את הקונסוליה, נצפו דיפלומטים אמריקנים עוזבים את הבניין ושלט הבניין הוסר. משרד החוץ הסיני הודיע כי הצוות הסיני נכנס לבניין "והשתלט עליו". עם סגירת המקום, תושבים התאספו מחוץ לבניין והניפו דגלי סין.

עוד בחדשות 13:

במשך שנים: כך עקב השב"כ אחרי ישראלים – עוד לפני עידן הקורונה

דיווח פלסטיני: מסגד הוצת סמוך לרמאללה – כתובות נאצה רוססו

שני דרכונים – רגיל ורפואי: כך תטוסו כשהשמיים סוף סוף ייפתחו

פועל מסיר את שלט הקונסוליה האמריקנית, עם פינויה בצ'נגדו, סין | צילום: רויטרס
תושבים סינים מצלמים את סגירת הקונסוליה האמריקנית בצ'נגדו | צילום: רויטרס

כאמור, הדרישה של סין מארה"ב לפנות את הקונסוליה הגיעה בעקבות ההחלטה האמריקנית לסגור את הקונסוליה הסינית בטקסס – בטענה כי שימשה תשתית לריגול. עדיין נותרו ארבע קונסוליות סיניות בארה"ב, ושגרירות בוושינגטון.

הקונסוליה הסינית שנסגרה ביוסטון, טקסס | צילום: רויטרס

מדובר בצעד נוסף במסגרת הסלמת היחסים בין שתי המדינות, שבא לידי ביטוי בכמה מישורים. בין היתר, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ממשיך להאשים בעקביות את בייג'ינג בהפצת מגפת הקורונה העולמית.

נוסף לכך, וושינגטון גינתה את החלת חוק הביטחון הסיני בהונג קונג. בשבוע שעבר אזרח סינגפורי הודה בבית משפט בארה"ב בריגול לטובת סין, וארבעה תושבים סינים הואשמו בהונאת ויזה לארה"ב. כל זאת, בנוסף למלחמת הסחר שנמשכת בין המדינות מאז 2018.