ארה"ב הגיעה לתקרת החוב - ועלולה להכריז על פשיטת רגל

בעוד מספר ימים ארצות הברית תגיע לתקרת החוב שלה - ועלולה להכריז על חדלות פירעון. זאת, בשל סירוב הרפובליקנים, ששולטים בבית הנבחרים, להעלות את תקרת החוב של המדינה. הרפוקבליקנים דורשים ויתורים שונים מביידן והדמוקרטים - שמסרבים

זמן צפייה: 01:20

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיצר את נסיעתו לאסיה וחזר היום (שני) לוושינגטון על מנת לדון עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני, קווין מקארת'י. זאת , מפני שבעוד תשעה ימים, ב-1 ביוני, ממשלת ארצות הברית עלולה להכריז על פשיטת רגל.

המדינה הגיעה לתקרת החוב שלה ואם תכריז על חדלות פירעון המשמעות היא שהיא לא תוכל להדפיס עוד כסף, לשלם חשבונות, לשלם תשלומי ביטוח לאומי, משכורות ועוד. זהו מצב חסר תקדים שלא קרה בעבר. על מנת לשנות את תקרת החוב יש לקבל את אישור בית הנבחרים והסנאט.

יו''ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י
יו''ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקארת'י | צילום: רויטרס

עם זאת, בבית הנבחרים האמריקני יש רוב של המפלגה הרפובליקנית, ובתמורה להצבעה על שינוי תקרת החוב - הם דורשים מביידן והדמוקרטים מספר ויתורים. ביידן לא מוכן להתקפל והרפובליקנים אינם מוכנים לשנות את תקרת החוב.

בעוד מספר שעות ידונו ביידן ומקארת'י על הפרטים אך על פי ההערכות לא יצליחו להגיע להסכמות. בוול סטריט ובשווקי המסחר בארצות הברית לא יודעים כיצד לפעול ומה יקרה אם תוכרז חדלות פירעון וככל הנראה המשבר ייפתר ברגע האחרון.