ברקע משבר הקורונה: האם טראמפ יפרוש מהמרוץ לנשיאות ארה"ב?

הנשיא האמריקני קורס בסקרים, ועל פי דיווחים בתקשורת בארה"ב - אפילו שוקל לפרוש מהמרוץ לבית הלבן. מנגד, לדבריו הוא נהנה מתמיכתם של 95% מהרפובליקנים - וכל השאר טיפשים

זמן צפייה: 02:21

מקורבים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מספרים כי הוא חושש מאוד מהפסד בבחירות בנובמבר לנוכח הסקרים האחרונים שמראים כי המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, פתח עליו פער של בין עשרה ל-14 אחוזים. עד כדי כך שערוץ הבית שלו, "פוקס ניוז", אפילו מדווח על מקורב עלום שם שטוען כי ייתכן שטראמפ יפרוש עוד לפני הבחירות בנובמבר כדי להימנע מתבוסה בקלפי אם מצבו ימשיך להידרדר.

טראמפ מאוד לא אוהב את הדיווחים האלה על סיכויו והוא מצייץ בטוויטר כי הוא נהנה מתמיכתם של 95 אחוזים מהרפובליקנים וכל השאר הם טיפשים שלא רואים את הישגיו הגדולים, אבל הפיאסקו של עצרת הבחירות באוקלהומה בשבוע שעבר לא מרפה מן הנשיא. כשחזר באותו לילה לבית הלבן הוא נראה לראשונה כשהעניבה, שהפכה לסמלו המסחרי, שמוטה על צווארו וכובע הבחירות שלו בידו ולא על ראשו, תמונה שהיו שטענו כי היא מתארת את מצבו טוב יותר מאלף מילים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הוריה של אחת הנערות מפרשת הכדורגלנים: "יותר גרוע מאונס"

גנץ: מה שלא קשור לנגיף יחכה; רה"מ: הסיפוח לא תלוי בכחול לבן

המשטרה על מעצר בן ה-14 בירושלים: תיאור האירוע – מגמתי ושקרי

דונלד טראמפ
לא מתרשם מהתחלואה. נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

לפי שעה הקורונה עושה לטראמפ את מה שלא הצליחו לעולל לנשיאותו אינספור משברים ודרמות, והכלכלה שכל כך התגאה בה הופכת עכשיו לנטל ולא לנכס. מנגד ניצב ג'ו ביידן שלמרות המראתו בסקרים נותר מועמד חלש ומבולבל.

ההיסטוריה מלמדת כי גם הנשיא האמריקני לשעבר ג'ורג' בוש פיגר כך בסקרים ב-2002, אולם שנתיים אחר כך ניצח בסופו של דבר בבחירות לנשיאות מול מועמד דמוקרטי חלש אחר, ג'ון קרי. הבעיה של טראמפ היא שנותרו לו רק כארבעה חודשים לבחירות, בעוד מגפת הקורונה שמתפשטת ומסרבת לשתף פעולה עם הנשיא ולהיעלם.