אחרי 20 חודשים בהם הייתה סגורה: ארה"ב פותחת את שעריה לתיירים

לאחר שהוטל האיסור לתיירים להגיע לארה"ב על ידי הממשל הקודם עקב מגפת הקורונה, ממשל ביידן החליט לפתוח שוב את הגבולות לאזרחי אירופה שמחוסנים פעמיים. חברות התעופה צופות "מבול של מבקרים"

זמן צפייה: 02:40

ארה"ב הודיעה היום (שני) כי היא פותחת את שעריה לתיירים שחוסנו לפחות פעמיים, זאת אחרי 20 חודשים בהם הכניסה למדינה הייתה אסורה עקב מגפת הקורונה. כזכור, ממשלו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ החליט לסגור את שערי ארה"ב כבר בתחילת 2020 לאזרחים סינים. האיסור השפיע עד כה על למעלה מ-30 מדינות, מרביתן של האיחוד האירופי.

בעקבות פתיחת השערים, חברות התעופה האמריקניות צופות "מבול של תיירים". על מנת להיכנס למדינה, יצטרכו המטיילים להציג הוכחת חיסון, בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות האחרונות ולמסור פרטי התקשרות לרשויות האמריקניות, אך לא יהיו חייבים בבידוד.

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר אמש (ראשון) במשאל טלפוני את מתווה הקבוצות שיזמו שר הבריאות הורוביץ' ושר התיירות יואל רזבוזוב, לפיו המחל ממחר (שלישי) יורשו גם קבוצות תיירים המחוסנים בשני חיסונים להיכנס למדינה, גם אם חלפו מעל ל-6 חודשים מאז החיסון השני על פי התנאים הבאים:

- התקבל אישור כניסה ממשרד התיירות טרם ההגעה לישראל.

- כל חברי הקבוצה חוסנו בחיסונים המאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי (גם אם חלפו יותר מ-6 חודשים מקבלת החיסון).

- חברי הקבוצה מגיעים ממדינות "ירוקות" ו-"צהובות" על פי סיווג משרד הבריאות.

- הקבוצה תתנהל כקפסולה, עם הגבלות על הסתובבות במקומות עם סיכון מוגבר להדבקה.

- הקבוצות ימנו 5 עד 40 תיירים.

- במהלך 7 הימים הראשונים לשהייתם, התיירים הלא מוגנים בקבוצה יחזיקו בכל עת אישור על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה במהלך 72 השעות האחרונות או תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן שבוצעה במהלך 24 השעות האחרונות.

- מוביל הקבוצה ידווח למשרד התיירות על ביצוע הבדיקות כנדרש וכן ינהל רישום לגבי התנהלות הקבוצה, מגעים, מקומות ושעות ביקור, וימסור אותו לחוקר אפידימיולוגי במידה ויתגלה חולה בקבוצה.