ארה"ב הודיעה: "החל תהליך העברת השגרירות מקייב"

בעקבות החשש מפני פלישה רוסית לאוקראינה, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הודיע על העברת השגרירות לעיר לבוב, הקרובה יותר לגבול פולין. במקביל, הפנטגון מסר כי רוסיה שוב תגברה כוחות בסמוך לגבול - וכעת מספרם הכולל עומד על כ-140 אלף

זמן צפייה: 07:07

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הודיע היום (שני) כי ארצות הברית החלה בתהליך העברת השגרירות מבירת אוקראינה קייב לעיר לבוב, הנמצאת במערב המדינה וסמוכה לגבול עם פולין. למרות זאת, שליח חדשות 13 לאוקראינה גיל תמרי שוחח עם התושבים בבירה, חלקם הגדול נשארים בעיר ולא מתכוונים לעזוב.

בהודעתו של בלינקן נכתב כי ההעברה היא זמנית, והיא תתבצע "בשל ההאצה הדרמטית בבנית הכוחות הרוסיים" שעל גבול אוקראינה. עיתון "וול סטריט ג'ורנל" פרסם כי עובדי השגרירות קיבלו הנחיה להשמיד ציוד מחשוב.

חייל בשירות צבא אוקראינה בדונייצק
חייל בשירות צבא אוקראינה בדונייצק | צילום: רויטרס

תושב קייב סיפר לחדשות 13 כי "אזרחים רבים עוזבים את העיר". הוא עצמו מתכנן להישאר וכך גם תושבים נוספים. בסופרמרקטים בעיר המוצרים על המדף כרגיל ולא נראה שנעשים נסיונות לאגור מזון.

מוקדם יותר היום, נשיא אוקראינה אמר בנאום לאומה כי "נאמר לנו שב-16 בפברואר יהיה יום התקיפה. נהפוך אותו ליום האחדות. ביום זה, נניף דגלי לאום, נשים סרטים כחולים וצהובים ולהראות לעולם את האחדות שלנו".

People Take Part In Unity March In Kyiv
אוקראינים בהפגנת האחדות בקייב | צילום: רויטרס

בנוסף, הפנטגון מסר כי רוסיה תגברה שוב את כוחותיה הצבאיים בגבול אוקראינה במהלך סוף השבוע האחרון באמצעות כלים משוריינים וחיילים - שמספרם הכולל עומד על כ-140 אלף. לפי צילומי לוויין חדשים של חברה אמריקנית, הקרמלין שלח לגבולות אוקראינה כמויות גדולות של חיילים רוסים וציוד צבאי לבסיס חיל האוויר "אוקטוברסקי", שנמצא צפונית לבירת חצי האי קרים סימפרופול. נכון לעכשיו, הרוסים ממשיכים להתעצם בעיקר בשלוש נקודות אסטרטגיות - חצי האי קרים, מערב רוסיה ובלארוס.