דרמה בספירת הקולות בארה"ב: ביידן נוטל את ההובלה בג'ורג'יה

אחרי ספירת יותר מ-99% מהקולות, המועמד הדמוקרטי מוביל בכמעט 1,000 קולות על טראמפ במדינה בעלת הנטייה הרפובליקנית המובהקת. גם בפנסילבניה ביידן ממשיך לצמצם את הפער | תמונת מצב

זמן צפייה: 01:36

הקרב על אמריקה - הישורת האחרונה: מהפך בג'ורג'יה - אחרי ספירת יותר מ-99% מהקולות, ולאחר שהנשיא טראמפ הוביל לכל אורך הדרך, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן עבר לפני הצהריים (שישי) להוביל ביותר מ-900 קולות. ש לציין כי ג'ורג'יה היא מדינה אדומה שמצביעה באופן מסורתי למועמד הרפובליקני, ואם ביידן לבסוף יזכה בה תהיה זו הפתעת בחירות.

במקביל כל העיניים נשואות כעת למדינת המפתח פנסילבניה. בשלב זה, לאחר ספירת יותר מ-95% מהקולות הנשיא טראמפ עדיין מוביל, אולם בפער זעום של 49.5% לטובתו, מול 49.2%, ועם כ-18 אלף קולות הפרש בלבד. סיכוייו של ביידן להוביל במדינה טובים, שכן עיקר הקולות הנספרים שם עכשיו הם קולות הדואר, שנוטים לטובת הדמוקרטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כיצד יושפעו כלכלית בעתיד הישראלים שהוצאו לחל"ת?

האב שבנו עבר התעללות יוצא להגנת הגננת: "שלא תישפט כמפלצת"

"הלב לא מעכל": אלמנות רוכבי האופניים על השנה הקשה בחייהן

במקביל נמשכת ספירת הקולות גם בנבאדה ובאריזונה, שבשתיהן מוביל ביידן אך לא בפער ניכר. באריזונה נספרו קרוב ל-90% מהקולות וביידן מוביל שם ב-1.6% עם 50.1% לטובתו מול 48.5% לטראמפ. בנבאדה אחרי כ-89% מספירת הקולות, ביידן זוכה ל-49.4% וטראמפ ל-48.5%, פער של 0.9%. הכרעות עדיין לא ניתנו גם באלסקה, שם טראמפ ינצח באופן ודאי, ובקרוליינה הצפונית, שם גם הוא צפוי לזכות.

הצהרת דונלד טראמפ בליל הבחירות
''בקולות החוקיים אני מנצח''. טראמפ | צילום: רויטרס

הבוקר דווח ב"וושינגטון פוסט" שהשירות החשאי של ארה"ב שלח סוכנים לווילמינגטון דלאוור, שם ממוקם המטה של ביידן, כדי לאבטח אותו לקראת אפשרות שינאם את נאום הניצחון כבר היום, אם תתקבל הכרעה. עם זאת במטה ביידן לא צפויים להכריז על ניצחון לפני תוצאות בטוחות, ועל כן ייתכן שהנאום יתעכב.

בלילה כינס טראמפ מסיבת עיתונאים בבית הלבן, ושב וטען, ללא כל הוכחה, כי באופן חוקי הוא אמור לנצח, וכי הבחירות נגנבו. "אם אתם סופרים את הקולות החוקיים, אני מנצח בקלות", טען, "לעומת זאת אם אתם סופרים את הקולות הלא חוקיים, הם יכולים לגנוב לנו את הבחירות".

עוד הוסיף כי "המספרים שלו צונחים באורח פלאי", וכי "יש ערים מושחתות שבהן נספרים גם קולות לא חוקיים". טראמפ הודיע כי הוא צופה שהתוצאות הסופיות יתבררו בבית המשפט העליון. "המטרה שלנו היא להגן על האמינות של הבחירות", אמר.

קודם לכן נשא גם ביידן נאום קצר ממטהו שבמדינת דלאוור, ואמר ש"אין לו ספק שלבסוף הוא וקמאלה האריס סגניתו יוכרזו מנצחים", אך ביקש מתומכיו להיאזר בסבלנות. "אני קורא לכולם להישאר רגועים, התהליך עדיין מתנהל. ההצבעה בארצות הברית קדושה ומה שנחשב הוא רצונם של המצביעים". הוא תקף את דבריו של טראמפ שמבקש לעצור את הספירה ואמר כי "אף אחד אחר לא יקבע את גורלה של אמריקה".